۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۶
«ستاد تسهیل و رفع موانع تولید» به دنبال اثرگذاری در بخش تولید است
دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران:

«ستاد تسهیل و رفع موانع تولید» به دنبال اثرگذاری در بخش تولید است

غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با اشاره به اثرگذاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حمایت از بخش تولید، بر همکاری این انجمن با ستاد تسهیل تاکید کرد.

به گزارش بازار، حمیدرضا غزنوی در دیدار با محمدباقر آقاعلیخانی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور اظهار داشت: به دلیل تاثیرگذاری باید به پیشران‌های مولد توجه ویژه‌ای شود و حتی خط سبزی برای آنها طراحی شود.

وی افزود: فقدان سند سیاست صنعتی در کشور یکی از چالش‌های مهم تولید است و بدون شک عدم توجه به مزیت‌های رقابتی و گسترش آن در اقتصاد کشور و استفاده از مزیت‌های فعالیت پیشران‌های اقتصادی در داخل و خارج از کشور، ناشی از بی توجهی به سیاست‌های صنعتی در کشور است.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران تاکید کرد: مجمع کارآفرینان ایران در سطح کارشناسی همواره آماده همکاری با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور است.

غزنوی با پیشنهاد برگزاری جلسات ستاد تسهیل در خصوص پیشران‌های مولد بخش خصوصی در مجمع کارآفرینان ایران، گفت: همه اعضای مجمع کارآفرینان ایران ۱۰۰ درصد از بخش خصوصی هستند. در واقع ما یک نهاد واسطه‌گر هستیم که با همزبانی بیشتر می‌توانیم بسیاری از چالش‌ها را از بین ببریم.

چالش‌های بخش خصوصی باید با توان خود این بخش حل و فصل شود
رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز در این دیدار با بیان اینکه مشکلات و چالش‌های بخش خصوصی باید با خود بخش خصوصی حل و فصل شود، گفت: این ستاد به دنبال اثرگذاری در اقتصاد و تولید از طریق بخش خصوصی است.

آقاعلیخانی با تاکید بر اینکه برخی از قوانین و مقررات مضر تولید است، افزود: ستاد تسهیل با جایگاه ویژه قانونی، قدرت و توان مقابله با مقررات و قوانین دست و پا گیر را دارد، لذا اگر مجمع کارآفرینان ایران به طور مثال ده چالش تولید را روی میز بگذارد ما آماده پرداخت به آن‌ها با هدف رفع چالش‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه ساختار و شرایط فعلی کشور منجر به جهش تولید نخواهد شد و نمی‌توان فقط بخش خصوصی را در این باره مخاطب قرار داد، گفت: بسیاری از مشکلات و چالش‌های تولید در بخش‌های دولتی متمرکز شده است و به همین خاطر، همواره به جای رفع چالش به چالش‌های موجود افزوده می‌شود.

کد خبر: ۲۸۳٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha