۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
ورود گردشگر به ارس در بهار ۱۴۰۳ افزایش یافت| تسهیل دسترسی به ساحل رود ارس برای توقف مسافران
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس:

ورود گردشگر به ارس در بهار ۱۴۰۳ افزایش یافت| تسهیل دسترسی به ساحل رود ارس برای توقف مسافران

تبریز-معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از افزایش ورود گردشگر به ارس در بهار ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش بازار، محسن محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران از رشد ۷ درصدی ورود مسافر به منطقه آزاد ارس در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و اظهار کرد: همزمان با فعالیت ستاد خدمات سفر منطقه در بازه زمانی ۲۴ اسفند سال گذشته لغایت ۲۴ فروردین ماه سالجاری، مصادف با ماه مبارک رمضان و بارندگی‌ها، ۴۱۶ هزار و ۲۲۰ خودرو با پلاک غیربومی غیرتکراری وارد ارس شده‌اند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۳۸۷ هزار و ۷۵۸ خودرو بوده و حکایت از روند روبه‌رشد ورود گردشگران به منطقه دارد.

وی تبلیغ هدفمند جاذبه‌های گردشگری ارس در انواع رسانه‌ها را یکی از علل افزایش ورود مسافران به منطقه در طول ۲ سال اخیر خواند و خاطرنشان ساخت: بسیاری از هم‌وطنان از ظرفیت‌های گردشگری کشورمان بی‌خبرند و قطعاً با استمرار معرفی جاذبه‌های تاریخی و تفریحی منطقه، افراد بیشتری جلفا و خداآفرین را به‌عنوان مقصد سفرشان انتخاب خواهند کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه این منطقه همچنان جزو مقاصد اصلی سفر است، عنوان کرد: کلیسای سنت‌استپانوس، آبشار آسیاب، امامزاده نوجه‌مهر و کاروانسرای جهانی خواجه‌نظر جزو پربازدیدترین اماکن این منطقه در تعطیلات نوروزی و عید فطر بوده‌اند و تعدادی از ژئوسایت‌های ژئوپارک جهانی ارس نیز در سالجاری بیش از گذشته مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند.‌

وی با تمجید از تلاش شبانه‌روزی کمیته‌های تخصصی ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ارس در خدمات‌رسانی مطلوب به گردشگران، یادآور شد: زیباسازی محیط شهری یکی از اقدامات شاخص سالجاری بود و نصب المان‌های فاخر با استقبال مسافران ورودی به منطقه همراه شد. تسهیل دسترسی به ساحل ارس و تقویت زیرساخت‌ها در جوار رود ارس نیز از دیگر اقدامات مهمی بود که رضایت گردشگران را درپی داشت.

قائم‌مقام ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ارس با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی اعم از جشن شب‌های ارس، پاتوق فرهنگی، جشن عید فطر و رویدادهای ورزشی و تفریحی در ایام نوروز، تمهیدات لازم برای تامین ارزاق عمومی همچون آرد، نان، کالاهای اساسی و … را از دیگر اقدامات مهمی خواند که در رضایت مسافران، موثر واقع شد.

وی با بیان اینکه امسال نیز به‌مانند سال گذشته نوروز بدون فوتی ثبت شد، تصریح کرد: همکاران امداد و نجات سازمان با سرکشی شبانه به چادرهای نصب شده در پارک‌ها و ممانعت از ادامه استفاده اجاق‌گاز مسافرتی و استعمال ذغال برای گرمایش، جان چندین خانواده را از مرگ حتمی نجات دادند و تعدادی از خانوار نیز در این راستا به مراکز درمانی اعزام شدند.

محمدزاده مقابله با سدمعبر وانتی‌ها، احداث میدان خانواده برای جلوگیری از ایجاد گره ترافیکی، تقویت روشنایی معابر، ارائه خدمات رایگان درمانی در پارک‌ها و… را از دیگر اقدامات ارزشمند ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ارس در تعطیلات نوروزی سالجاری عنوان کرد.

کد خبر: ۲۸۳٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha