۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
تحویل‌ نهاده نسیه به دامداران و مرغداران در سال جدید
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد

تحویل‌ نهاده نسیه به دامداران و مرغداران در سال جدید

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت که امسال سیاست تحویل‌ نهاده مدت‌دار به دامداران و مرغداران با توجه به تجربه‌ خوبی که از سال گذشته داشتیم ادامه می‌یابد.

به گزارش بازار، حسین شیرزاد از ادامه فروش نهاده مدت دار در سال جاری خبر داد و گفت که در شش ماهه دوم سال گذشته نزدیک به ۹۰۰ هزار تن جو، یک و نیم میلیون تن ذرت بصورت نسیه و مدت دار با چک و سفته و ضمانت نامه بانکی به جامعه هدف بهره بردار عرضه شده است.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود که از یک میلیون تن سویا که طی سال قبل عرضه شد حدود ۱۰۰ هزار تن کنجاله سویا بصورت نسیه بوده است، در مجموع بیش از ۸۷ درصد فروش ها در نهاده جو به شکل نسیه، ۷۵ درصد فروش ذرت و ۱۲ درصد کنجاله سویا نیز بصورت نسیه و مدت دار ۳ تا ششماهه و در برخی استانهای محروم ۸ ماهه، به دامداران و مرغداران کشور تحویل داده شده است.

شیرزاد ادامه داد که نتایج این سیاستهای حمایتی تا کنون بازگشت بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور، رشد تولید گوشت سفید، دیرکشتاری در دام سبک، تشویق به پروار بندی گوساله پای پروار، تشویق به جوجه ریزی تا ۱۵۲ میلیون قطعه بوده است.

وی همچنین افزود که افزایش وزن مرغ هایی که امروزه روانه کشتارگاه ها می‌شوند، موجب افزایش ذخایر گوشت کشور، جلوگیری از کشتار دام مولد و رشد اشتغال در صنعت دام و طیور شده است.

کد خبر: ۲۸۳٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha