۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
میانگین مصرف ماهانه ۵۵۰ مگاوات برق در مازندران پیشنهاد شده است
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران:

میانگین مصرف ماهانه ۵۵۰ مگاوات برق در مازندران پیشنهاد شده است

ساری- حسینی، مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: پیشنهاد افزایش میانگین مصرف برق به ۵۵۰ مگاوات در ماه ارائه شده است.

سید کاظم حسینی در گفت وگو با خبرنگار بازار شمار مشترکان این شرکت را یک میلیون و ۶۳ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک خانگی و ۱۱ هزار و ۴۰۳ مشترک صنعتی هستند.

وی با بیان این که مشترکان صنعتی کمتر از ۰.۷ درصد مشترکان را تشکیل می دهد و ۱۲ درصد پول برق دریافتی مربوط به آنان است، کل مصرف صنایع از کوچک تا بزرگ را ۱۸۰ مگاوات اعلام کرد و افزود: این در حالی که فولاد اصفهان به تنهایی ۵۰۰ مگاوات برق مصرف می‌ کند.

وی با عنوان این که صنعت مازندران چندان قوی نیست و با این حال میزان انرژی عرضه شده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۵.۵ درصد رشد داشته است، ادامه داد: در این بخش از میانگین کشوری نیز بالاتر بوده‌ ایم.

حسینی با بیان این که تعامل خوبی بین شرکت و تمامی صنایع وجود دارد، ادامه داد: سه آیتم در حوزه انرژی باید از طریق مجلس و دولت تعیین تکلیف شود و بحث منطقه‌ ای امرژی از جمله مسائل است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران ادامه داد: مازندران در منطقه ۴ گرمسیری واقع شده است و برای تغییر منطقه نیازمند مصوبه دولت و مجلس هستیم.

وی افزود: تا سال گذشته میانگین الگوی مصرف برق در مازندران ۳۰۰ مگاوات بود و با تلاش‌های صورت گرفته به ۴۵۰ مگاوات افزایش یافته است و ۸۰ درصد مشترکین در این رنج رار می‌گیرند و در سال جاری نیز پیشنهاد دادیم با توجه به شرجی بودن هوا و استفاده مردم از کولرهای گازی میانگین مصرف به ۵۵۰ مگاوات افزایش یابد و این مساله سبب می‌شود تا پول برق مشترکین به شدت کاهش یابد.

کد خبر: ۲۸۳٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha