۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
۱۷ واحد صنعتی راکد در آذربایجان‌غربی به چرخه تولید بازگشت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

۱۷ واحد صنعتی راکد در آذربایجان‌غربی به چرخه تولید بازگشت

ارومیه- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۱۷ واحد راکد در آذربایجان‌غربی به چرخه تولید بازگشته که میزان اشتغال آنها ۳۹۱ نفر بوده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، غلامرضا بابایی در گفتگو با خبرنگاران گفت: امسال ۱۷ واحد راکد در آذربایجان‌غربی به چرخه تولید بازگشته که میزان اشتغال آنها ۳۹۱ نفر بوده است.

وی افزود: در این مدت، همچنین ۳۲۲ نفر به میزان اشتغال این واحدهای صنعتی اضافه شده است.

بابایی ادامه داد: طی سال جاری ۱۰ طرح تولیدی نیز که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، به تولید رسیده که با راه اندازی این واحدها برای ۲۳۰ نفر در فرصت شغلی ایجاد شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز ۱۰۵ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته است، گفت: برای این واحدهای تولیدی، دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

بابایی افزود: سال گذشته واحدهای راکد و مشکل‌دار، مشکل بانکی، بیمه ای و مالیاتی داشتند که با برگزاری ۲۰۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بخش زیادی از آنها رفع شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۴ واحد بالای ۶۰ درصد به بهره برداری رسید که در این واحدها، یک‌هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال زایی شد.

بابایی اظهار داشت: آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

وی افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.

کد خبر: ۲۸٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha