۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۱
تلاش برای اتصال شبکه برق ایران و قطر تا پیش از اتمام دولت سیزدهم
مدیر امور بین‌الملل وزارت نیرو خبر داد

تلاش برای اتصال شبکه برق ایران و قطر تا پیش از اتمام دولت سیزدهم

مدیر امور بین‌الملل وزارت نیرو گفت: یکی از اقدامات در توسعه همکاری‌های برقی ایران، اتصال شبکه برق ایران و قطر است که تلاش ما بر این اساس است که اتصال شبکه برق دو کشور در دولت سیزدهم به‌نتیجه برسد.

به گزارش بازار، مجتبی اکبری، مدیر امور بین‌الملل وزارت نیرو ، اظهار داشت: رئیس سازمان آب و برق قطر از وزارت نیروی ایران دعوت کرده تا هم در حوزه پساب و هم در زمینه انرژی خورشیدی، همکاری جدیدی بین دو کشور تعریف شود.

وی افزود: بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه سفری به قطر خواهیم داشت تا پروژه‌های مربوطه در زمینه پساب و انرژی خورشیدی را از نزدیک ببینیم و در صورت جمع‌بندی مذاکرات، قراردادهای جدیدی بین دو کشور امضا خواهد شد.

مدیر امور بین‌الملل وزارت نیرو تصریح کرد: شرکت‌های توانمند و مطرح ایرانی قرار است به عنوان مشاور احداث مزرعه‌های خورشیدی در قطر فعال شوند.

وی ادامه داد: در حوزه پساب نیز قطری‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی وارد مذاکره شده‌اند، قرار است بعد از بازدید ما، قراردادهایی در این زمینه به امضا برسد.

اکبری با اشاره به مذاکرات دو کشور در زمینه اتصال شبکه برق ایران و قطر گفت: اتصال شبکه برق دو کشور در حال پیگیری است و حتما به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: یکی از اقدامات اصلی در توسعه همکاری‌های برقی ایران، اتصال شبکه برق ایران و قطر است که تمام تلاش ما بر این اساس است که اتصال شبکه برق دو کشور در دولت سیزدهم به‌نتیجه برسد.

کد خبر: ۲۸۳٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha