۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
آب اندازی خط انتقال طرح آبرسانی به گرمسار انجام شد
با حضور مسئولان وزارت نیرو؛

آب اندازی خط انتقال طرح آبرسانی به گرمسار انجام شد

گرمسار- طی مراسمی با حضور مسئولان وزارت نیرو، آب اندازی خط انتقال طرح آبرسانی به گرمسار انجام شد.

به گزارش خبرنگار بازار، تست و آب اندازی خط انتقال طرح آبرسانی به گرمسار همزمان با ظهر پنجشنبه با هدف آبرسانی به شهرستان‌های غرب استان سمنان و در قالب سفر دوم هیات دولت سیزدهم به این استان انجام شد.

این طرح در قالب تکمیل طرح آبرسانی به گرمسار، آرادان و ایوانکی انجام می شود که در زمره مصوبات سفر اول رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان سمنان در آبان ماه ۱۴۰۰ بوده است.

علی پور احمد رئیس حوزه آبریز فلات مرکزی و شرقی درباره این طرح توضیح داد: عملیات اجرایی طرح به دلیل مسائل اجتماعی در محدوده استان تهران متوقف بود اما با دستور ویژه رئیس جمهور خوشبختانه موانع رفع و کار ادامه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه طول خط انتقال طبق موافقتنامه ۷۴ کیلومتر از بند انحرافی سیمین دشت از مخازن آب شرب شهر ایوانکی است، تاکید کرد: آبرسانی به گرمسار، آرادان و ایوانکی محور این طرح است.

رئیس حوزه آبریز فلات مرکزی و شرقی وزارت نیرو همچنین با بیان اینکه در قالب این طرح یک واحد ساختمان ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱۰ لیتر بر ثانیه و ارتفاع پمپاژ ۳۰۵ متر نیز احداث شده است، گفت: این طرح سه واحد مخزن جمعاً به حجم پنج هزار مترمکعب نیز دارد.

پور احمد با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه یک هزار و ۱۶۴ میلیون ریال هزینه شده بود، تاکید کرد: یک هزار و ۸۶۲ میلیون ریال اعتبار در سفر اول رئیس جمهور به استان سمنان به این طرح اختصاص یافت.

کد خبر: ۲۸۳٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha