۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان زیر کشت گندم قرار دارد
رئیس جهاد کشاورزی گلستان: 

۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان زیر کشت گندم قرار دارد

گرگان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه گندم استان از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است، گفت: ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان زیر کشت گندم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد برزعلی صبح پنجشنبه در نخستین همایش روز ملی گندم و نان در استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آمار خوار و بار جهانی هر ساله حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیون تن غله در جهان تولید می شود که سه چهارم غله را گندم، برنج و جو دربر می گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با بیان اینکه در جهان ۷۶۰ میلیون تن گندم تولید شده، افزود: از این میزان ۱۳۶ میلیون تن گندم جهان توسط کشور چین تولید می شود.

به گفته وی، طبق آمار جهانی، تولید گندم در ۱۰ سال گذشته هفت درصد در جهان کاهش یافته که علت آن تغییرات اقلیمی در سراسر دنیا است.

برزعلی ادامه داد: در ایران سالانه ۲۲ میلیون تن غله تولید می شود که استان گلستان در این فرآیند نقش بسزایی دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان با اشاره به اینکه سال زراعی گذشته مزارع کشاورزی استان در سطح وسیعی درگیر خشکسالی شده بود، بیان کرد: با توجه به بارندگی ها امیدواریم برداشت خوبی از محصولات کشاورزی در استان داشته باشیم.

برزعلی با اشاره به خشکسالی سال گذشته که منجر به کمبود بذر شده بود، تصریح کرد: با تدابیر مسئولان استانی ۴۲ هزار تن بذر بین کشاورزان توزیع شد و با توجه به محدودیت مقداری بذر به دیگر استان ها ارسال کردیم.

وی با اشاره به اینکه گندم استان گلستان از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است، اظهارکرد: گلوتن گندم استان بین ۲۸ تا ۳۰ و پروتئین آن ۱۲ است و این یک مزیت مهم محسوب می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان در پایان با بیان اینکه ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم قرار دارد، گفت: امیدواریم در سال زراعی جاری بتوانیم برداشت خوبی داشته باشیم.

کد خبر: ۲۸۲٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha