۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
مدیر جهاد کشاورزی طارم :

سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت

زنجان- مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت: امسال میزان تولید محصول سیر در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش بازار و به نقل از جهاد کشاورزی زنجان،منوچهر یارمحمدی گفت: هزینه‌های بالای تولید برای کشاورزان و نبود حمایت‌های لازم جهت تأمین نهاده‌های مورد نیاز و بازارهای مناسب از دلایل عمده کاهش رغبت کشاورزان طارمی برای تولید محصول سیر است.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی طارم برای کشت بسیاری از محصولات از جمله سیر مناسب است، افزود: هم اکنون برداشت این محصول از ۱۰۰ هکتار اراضی تحت کشت آن در طارم آغاز شده و پیش بینی می‌شود امسال ۱۶ هزار تن سیر وارد بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی طارم با بیان اینکه همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد، گفت: هم اکنون ۵۵۰ نفر بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

یارمحمدی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و افزود: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان‌های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان طارم حدود ۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی حاصلخیز دارد، گفت: سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و برداشت می‌شود که کرفس، نخود فرنگی، سیر و باقالا از عمده محصولاتی است که در پاییز کشت و در اوایل فصل بهار برداشت و روانه بازار می‌شود.

وی ادامه داد: استان زنجان تولیدکننده ۶۱ نوع محصول کشاورزی است که عمده محصولات باغی تولیدی آن زیتون، سیر و انگور است و شهرستان‌های طارم، ابهر، زنجان و خرمدره بیشترین سهم صادراتی محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده اند.

کد خبر: ۲۸۲٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha