۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۸
ارزآوری ۱۰۵ میلیون دلاری صادرات آبزیان در استان بوشهر
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

ارزآوری ۱۰۵ میلیون دلاری صادرات آبزیان در استان بوشهر

بوشهر- امینی مدیر کل شیلات استان بوشهر از ارزآوری ۱۰۵ میلیون دلاری صادرات آبزیان در استان بوشهر در یکسال اخیر خبر داد.

عقیل امینی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال " جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده و شیلات به عنوان یک مجموعه پویا و فعال، نقش اساسی در جهش چشمگیر تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی دارد.

وی افزود: بهره برداری از سه مجموعه ماهی در قفس در هفته دولت سال جاری در استان بوشهر از برنامه های استان است که منجر به رشد قطعی تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر می شود.

مدیر کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر رتبه اول تولید جلبک کشور را در اختیار دارد خاطر نشان کرد: افزایش تولید جلبک در سال جاری نیز در این استان هدفگذاری شده است.

امینی تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته، تولید زالوی طبی در سال جاری به 40 هزار قطعه در استان بوشهر افزایش می یابد.

وی از ارزآوری 105 میلیون دلاری صادرات آبزیان خبر داد و گفت: صادرات میگو و ماهیان مأکول و غیر مأکول در استان بوشهر در یکسال اخیر بالغ بر ۱۰۵ میلیون دلار درآمد ارزی داشته است که امسال نیز افزایش می یابد.

امینی از کاشت 23 هزار اصله درخت حرا در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این مهم در راستای پویش کاشت ۴ میلیارد نهال است که توسط شیلات استان بوشهر محقق شده است.

وی اضافه کرد: معاون وزیر و رئیس شیلات ایران، استان بوشهر را به عنوان یک دانشگاه صید و صیادی قدیمی عنوان کرده که این مهم نشان دهنده جایگاه استان در آبزی پروری و صید و صیادی است.

کد خبر: ۲۸۲٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha