۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۱
۳۲ هزار سهمیه اشتغال برای فرزندان شهدا و جانبازان تخصیص یافت| افزایش چند برابری مستمری والدین شهدا
قاضی زاده هاشمی:

۳۲ هزار سهمیه اشتغال برای فرزندان شهدا و جانبازان تخصیص یافت| افزایش چند برابری مستمری والدین شهدا

بوشهر- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید با بیان اینکه ۳۲ هزار سهمیه اشتغال برای فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد تخصیص یافته از افزایش مستمری والدین شهدا به بیش از ۱۵۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در نشست با مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: پروژه مجموعه ایثار از مصوبات سفر رئیس جمهور است که باید اعتبارات استانی و اعتبارات بنیاد شهید از مرکز به این پروژه تخصیص یابد.

وی افزود: فاز نخست این طرح راه اندازی شده و فاز دوم و سوم آن در دست اجراست.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید خاطر نشان کرد: در پروژه ایثار، ۵۳ میلیارد ریال توسط استان تامین می شود و ۶۷ میلیارد ریال نیز توسط بنیاد تخصیص می یابد و مجموعا ۱۲ میلیارد ریال اعتبار پرداخت می شود.

قاضی زاده هاشمی بر مشارکت موثر مردم در برنامه های امور ایثارگران تاکید کرد و ابراز داشت: تا جایی که ممکن است باید حضور مردم در برنامه های فرهنگی اجتماعی بنیاد پررنگ تر شود.

وی اضافه کرد: بکارگیری ظرفیت های مردمی در برپایی کنگره ها و یادواره ها، موجب افزایش کمی و کیفی برنامه ها شده است.

معاون رئیس جمهور بر لزوم معرفی شهدای شاخص استان بوشهر تاکید کرد و گفت: این شهدا باید به شکل شایسته معرفی شوند تا در تاریخ ملت ایران نامشان به یادگار گذاشته شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید به اهمیت اشتغال فرزندان شهدا اشاره کرد و یادآور شد: تعداد فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد در کشور ۲۴ هزار نفر هستند که در آزمون های استخدامی امسال، ۳۲ هزار سهمیه برای این عزیزان در نظر گرفته شده است که با این وضعیت، امسال همه عزیزان می توانند شاغل شوند.

وی از افزایش چند برابری مستمری والدین شهدا خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از والدین شهدا از خدمات متنوع بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله مستمری بهره مند هستند که امیدوارم کیفیت خدمات رسانی به این عزیزان ارتقا یابد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: مستمری والدین شهدا از ۳۵ میلیون ریال در ابتدای دولت سیزدهم به ۱۵۰ میلیون ریال در سال جاری رسیده است.

کد خبر: ۲۸۲٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha