۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۹
دامپتراک معدنی بدون راننده در سمنان رونمایی شد
با حضور وزیر صمت؛

دامپتراک معدنی بدون راننده در سمنان رونمایی شد

سمنان - با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت کابینه سیزدهم و جمعی از معاونان وی دامپتراک معدنی بدون راننده در سمنان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، همزمان با غروب چهارشنبه و با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت کابینه سیزدهم دامپتراک معدنی بدون راننده در سمنان رونمایی شد. این تراک ( یا همان کامیون معدنی) برای جابجایی مواد معدنی در معادن استفاده می شود و مزیت های بسیاری نسبت به مدل های خارجی دارد.

رحیم زاده مدیرعامل شرکت دانش بنیان جوانه نرم افزار شرکت تولیدی دامپتراک معدنی بدون راننده در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: این دامپتراک به صورت خودران بوده و هوشمند است در نتیجه نیازی به راننده ندارد و هزینه های معدن داران را بسیار کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه این محصول دانش بنیان دارای پنج گواهی ثبت اختراع است، تاکید کرد: یکی از اختراعات این دستگاه در صف ثبت اختراعات جهانی قرار دارد و نخستین بار است که چنین تولیدی در کشورمان رونمایی می شود.

به گفته مخترع این دستگاه، دامپتراک تولیدی محققان بومی در سمنان بسیار می تواند در کاهش هزینه ها و اتلاف انرژی و سرعت در حمل و نقل مواد معدنی موثر باشد. از سوی دیگر باید گفت که قیمت تولیدی این دستگاه نسبت به تراک های معدنی دارای راننده و نمونه های خارجی بسیار کمتر است.

کد خبر: ۲۸۲٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha