۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
ایران موفق به بومی‌سازی یک تجهیز کاربردی حفاری شد

ایران موفق به بومی‌سازی یک تجهیز کاربردی حفاری شد

یکی از شرکت های زیرمجموعه پترو ایران برای نخستین بار در کشور موفق با ساخت AGITATOR عمودی گل حفاری شده است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت دیریلینگ اینترنشنال لیمیتد (DCI) که یکی از شرکت های حفاری زیرمجموعه پتروایران به شمار می رود، صبح امروز (۱۶ تیرماه) در جمع خبرنگاران از ساخت AGITATOR عمودی برای مخازن گل حفاری تا ۱۵۵PCF برای نخستین بار در ایران خبر داد و گفت: این دستگاه با توان ۳۰ اسب بخار برای محیط های ضد انفجار طراحی و ساخته شده است که وزن هر یک از آنها در حدود ۷۰۰ کیلوگرم بوده و برای تمامی مخازن گل دکل های حفاری قابل استفاده است.

حمید رضا ثقفی افزود: این در حالی است که اجیتیتورهای عمودی از پیچیدگی های مهندسی بیشتری در گیربکس و طراحی برخوردارند و نیز فضای کمتری نسبت به نمونه های افقی اشغال می کنند.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های در نظر گرفته شده در ساخت این دستگاه می توان به قابلیت تغیر فاصله پروانه ها و همچنین طراحی بر مبنای ضریب ۲.۸  S.F جهت کار در شرایط سخت و در دمای محیطی حداکثر ۶۰ درجه سانتیگراد  اشاره کرد.

ثقفی با بیان اینکه هم اکنون این اجیتیتورها بومی سازی شده در دکل حفاری DCI-۱ در حال کار است، تصریح کرد: با توجه به تقاضای پروژه برای خرید ۴ دستگاه اجیتیتور از خارج ایران که طبق برآوردهای انجام شده، هزینه ای افزون بر ۳۵ هزار یورو برای هر دستگاه نیاز بود و نیز مشکلاتی مانند وجود تحریم ها و تامین به موقع کالا، شرکت DCI ساخت این دستگاه را در دستور کار خود قرار داد و موفق شد، این دستگاه را بومی سازی و در مقایسه با نمونه خارجی، به میزان ۴ برابر هزینه ها را کاهش دهد.

به گفته وی، این دستگاه از نظر کیفیت و عملکرد با نمونه خارجی آن کاملا قابل رقابت بوده و در تمام دکل های خشکی و دریایی قابل استفاده است.

کد خبر: ۲۸٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha