۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١۴٠٢ با کنتورهای هوشمند مدیریت شد
مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فن آوری‌های نوین توانیر:

١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١۴٠٢ با کنتورهای هوشمند مدیریت شد

بیش از ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق کشور در تابستان گذشته از طریق کنتورهای هوشمند مدیریت شد که ٧ هزار مگاوات آن در بخش توزیع و ٣ هزار مگاوات در بخش انتقال بوده است.

به گزارش بازار، حامد احمدی مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فن آوری‌های نوین توانیر گفت: مدیریت بار شبکه از طریق نصب کنتور هوشمند، طی تابستان گذشته به بیش از١٠هزار مگاوات بالغ شد که ٧ هزار مگاوات آن مربوط به بخش توزیع نیرو و ٣ هزار مگاوات مربوط به بخش انتقال است.

احمدی با اشاره به تخصیص بیش از ٦٠ هزار میلیاردریال اعتبار در زمینه هوشمندسازی مصرف برق، اعتبار لازم برای هوشمندسازی کل مشترکان را بالغ بر ٥٠٠ هزار میلیارد ریال عنوان و ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، اهداف تعریف شده طرح هوشمندسازی صنعت برق به طور کامل در برنامه هفتم توسعه محقق شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع هوشمندسازی و نقش تأمین منابع مالی برای تأمین تجهیزات از جمله کنتورهای هوشمند، خاطرنشان کرد: با تصویب طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق و عملیاتی شدن این طرح که منجر به تأمین منابع مالی لازم برای ساخت تجهیزات و کنتورهای هوشمند در داخل کشور می‌شود، نصب کنتور هوشمند شتاب بیشتری خواهد یافت.

کد خبر: ۲۸۲٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha