۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
جابجایی کالا بین منطقه ویژه بندری و منطقه بوشهر ۲ از تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی برخوردار می‌ شود
معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

جابجایی کالا بین منطقه ویژه بندری و منطقه بوشهر ۲ از تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی برخوردار می‌ شود

بوشهر- معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: جابجایی کالا بین منطقه ویژه بندری و منطقه ویژه بوشهر ۲ از تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی برخوردار می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی باستین ظهر سه شنبه در جلسه پایش تجارت خارجی استان بوشهر اظهار داشت: دولت ها همواره برنامه ها و مشوق هایی برای رونق افزایی به فعالیت های اقتصادی داشته اند که تسهیل جابجایی کالا بین مناطق ویژه اقتصادی بوشهر ۱ و ۲ یکی از این برنامه هاست.

وی افزود: تسهیل جابجایی کالا بر برخی از شاخص‌های بازرگانی خارجی استان بوشهر از جمله فعالیت بندر بوشهر و حجم کالاهای وارداتی و رونق حمل و نقل دریایی و زمینی، کاهش زمان و هزینه خدمات بندری و انبارداری و در نهایت افزایش رضایتمندی فعالان بخش خصوصی تأثیر مثبت می‌گذارد.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: با پیگیری انجام شده به ویژه در سفر دوم هیأت محترم دولت به استان بوشهر، مقرر شد جابجایی کالا بین منطقه ویژه بندری و منطقه ویژه بوشهر ۲ به صورت رویه اداری انجام شده و از تخفیف ۲۰ درصدی سود بازرگانی نیز برخوردار شود.

وی اضافه کرد: این مصوبات نویدبخش روزهای روشن برای منطقه ویژه ۲ و فراهم شدن زمینه های اشتغال جدید هستند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: مسئولان استان با جدیت مطالبات بخش خصوصی را پیگیری کرده و گام اول را به نتیجه رسانده اند.

باستین تصریح کرد: در مرحله بعد باید زیرساخت ها و بستر اداری و فنی منطقه ویژه بوشهر ۲ برای پذیرش محموله های تجار فراهم شود.

وی ابراز داشت: برای این منظور مدیریت منطقه ویژه بوشهر مکلف شده تا با همکاری تنگاتنگ با مدیران بندر و گمرک بوشهر زمینه اجرای مطلوب فرایندهای گمرکی و انبارداری را منطقه فراهم کند.

باستین تاکید کرد: انتظار می‌رود بازرگانان و فعالان بخش خصوصی نیز با بهره مندی از ظرفیت مصوبات مذکور، کوشش کنند تا فعالیت‌های تجاری را بیشتر و رونق بنادر استان را افزون‌تر کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: تقسیم وظایف لازم انجام شده و ان‌شاء الله به زودی فعالیت های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ۲ رونق و توسعه می یابند.

کد خبر: ۲۸۲٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha