۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
ضربه حمله موشکی به بورس اسرائیل

ضربه حمله موشکی به بورس اسرائیل

بعد از حمله موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی ارزش شِکِل ۱.۲ درصد و شاخص کل سهام‌ بورس رژیم صهیونیستی ۱ درصد سقوط کرد.

به گزارش بازار، بعد از حمله موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی (عملیات وعده صادق) شاخص کل سهام‌ بورس رژیم صهیونیستی ۱ درصد سقوط کرد. بسیاری از سهامداران بورس اسرائیل منتظر پاسخ رژیم صهیونیستی به عملیات بزرگ موشکی و پهپادی ایران بودند و به همین دلیل بورس با افت روبرو شد.

تایمز اسرائیل در همین مورد می‌نویسد: شاخص بورس تل آویو ۰.۷ درصد با کاهش روبرو شده است. همچنین شاخص اقتصاد ملی بورس تل آویو و وضعیت بیمه در این بازار مالی هم به ترتیب با ۰.۹ و ۱.۶ درصدی روبرو بوده است.

رفیع گوزلان یکی از اقتصاددان‌های اسرائیل درباره این ریزش نوشته است که بازار سهام در اسرائیل گیج شده و منفی است، ولی حالت هیستریک هم به خود نگرفته است و همه در حالت انتظار قرار دارند.

خبرگزاری تایمز اسرائیل در ادامه با گفتگوی که از یکی مدیران بانک پوعلیم، بزرگترین بانک اسرائیلی داشته است درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل گفته که این حمله یک خبر بد برای وضعیت مالی اسرائیل بود.

به گفته این مدیر اقتصادی اسرائیل هزینه مقابله با ایران و جنگ غزه روزانه چند میلیارد شِکِل است و با افزایش هزینه‌های جنگی وضعیت اقتصاد بهتر نخواهد شد.

او می‌گوید: «ریسک‌های ژئوپلیتیکی و مالی اسرائیل در کوتاه‌مدت در حال افزایش است و این بدان معناست که احتمال کاهش اعتبار اسرائیل در بازار جهانی افزایش خواهد یافت».

بانک مرکزی اسرائیل روز دوشنبه هفته گذشته برای هشتمین نوبت متوالی برای مهار تورم فزاینده ماه‌های اخیر نرخ بهره را افزایش داد و نرخ آن را تا ۰.۵ درصد بالا برد و به ۴.۵ درصد رساند که بالاترین سطح از سال ۲۰۰۸ تاکنون است. یکی از دلایل این اقدام تامین نیازهای نظامی بود.

تایمز اسرائیل در انتها به این نکته اشاره می‌کند که بر اساس داده‌های بورس تل آویو، شِکِل در برابر دلار حدود ۱.۲ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۸۲٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha