۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
هر اقدامی را برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه متجاوز انجام می‌دهیم
سخنگوی وزارت‌ امور خارجه:

هر اقدامی را برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه متجاوز انجام می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به عملیات غرورآفرین وعده صادق، گفت: جمهوری اسلامی ایران هشدارهای لازم را قبل از اقدام نظامی به روش‌های دیپلماتیک داده بود.

به گزارش بازار، نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه ۲۷ فروردین ماه) با حضور رسانه های مختلف داخلی و خارجی آغاز شد.

کنعانی در آغاز نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی، گفت: ارزیابی و قضاوت در مورد رفتار آمریکایی ها در مورد عملیات موفق «وعده صادقـ» زود هنگام است اما ایران یک کشور مقتدر و امنیت آفرین است و اقدام ما در چارچوب حق مشروع و در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم نامشروع صهیونیستی علیه منافع ملی کشورمان و به ویژه مقر دیپلماتیک ما در سوریه صورت گرفت.

وی افزود: نیروهای مسلح ما در رخدادهای اخیر به روشی حرفه ای و منطقی و مسئولانه عمل کردند، هشدارهای لازم را قبل از اقدام نظامی به روش های دیپلماتیک داده بودیم و پس از اتمام حجت اقدام کردیم و در ادامه هم همینطور مقتدرانه و حرفه‌ای عمل خواهیم کرد البته به دنبال تشدید تنش نیستیم و برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه متجاوز هر اقدامی لازم باشد را انجام میدهیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان یادآور شد: این بار با توجه به عدم اقدام لازم از سوی شورای امنیت و رفتار غیر مسئولانه آمریکا، انگلیس و فرانسه در مسیر دفاع از امنیت ملی خود و بر اساس قوانین بین المللی اقدام کردیم و انتظار آن است که دولت آمریکا و دیگران رفتار مسئولانه و واکنش مشروع ما را مورد توجه قرار دهند و بجای رویکردهای غیر منطقی قدردان اقدام مسئولانه و همراه با حساسیت ما باشند.

کد خبر: ۲۸۲٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha