۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
۱۰ هزار مگاوات از مصرف برق در تابستان گذشته با کنتورهای هوشمند مدیریت شد
مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر:

۱۰ هزار مگاوات از مصرف برق در تابستان گذشته با کنتورهای هوشمند مدیریت شد

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق(توانیر) گفت: بیش از ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق کشور در تابستان گذشته از طریق کنتورهای هوشمند مدیریت شد.

به گزارش بازار، حامد احمدی افزود: مدیریت بار شبکه از طریق نصب کنتور هوشمند، در تابستان گذشته به بیش از١٠ هزار مگاوات بالغ شد که ٧ هزار مگاوات آن مربوط به بخش توزیع نیرو و ٣ هزار مگاوات مربوط به بخش انتقال است.

وی با اشاره به تخصیص بیش از ۶۰هزار میلیارد ریال اعتبار در زمینه هوشمندسازی مصرف برق، اعتبار لازم برای هوشمندسازی کل مشترکان را بالغ بر ۵۰۰هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فن آوریهای نوین توانیرابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، اهداف تعریف شده طرح هوشمندسازی صنعت برق به طور کامل در برنامه هفتم توسعه محقق شود.

احمدی با اشاره به اهمیت موضوع هوشمندسازی و نقش تأمین منابع مالی برای تأمین تجهیزات از جمله کنتورهای هوشمند، خاطرنشان کرد: با تصویب طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق و عملیاتی شدن این طرح که منجر به تأمین منابع مالی لازم برای ساخت تجهیزات و کنتورهای هوشمند در داخل کشور می شود، نصب کنتور هوشمند شتاب بیشتری خواهد یافت.

کد خبر: ۲۸۲٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha