۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
تامین آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی در سمنان | اولویت سفر «رئیسی» تکمیل پساب باشد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تامین آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی در سمنان | اولویت سفر «رئیسی» تکمیل پساب باشد

سمنان- خردمند کارشناس اقتصادی با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان سمنان گفت: تامین آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی به مثابه دو قطب تولید ثروت و اشتغال در استان مد نظر مسئولان باشد.

مرتضی خردمند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به مهمترین اولویت های سفر استانی دوم هیات دولت به سمنان، تاکید کرد: امروز مهمتر از مسئله آب، هیچ موضوعی دیگر در استان سمنان وجود ندارد لذا آب شرب که بر همگان مسجل است در نتیجه تاکید ما بر تامین آب مورد نیاز تولید و اشتغال در استان و مشخصاً صنعت و کشاورزی است.

وی با بیان اینکه وعده های دولت ها تاکنون برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی استان سمنان محقق نشده است، افزود: در زمینه تامین آب مورد نیاز صنایع استان اقدامات خوبی صورت گرفته اما تا زمانی که طرح های نیمه تمام این حوزه مانند تصفیه خانه های سمنان، دامغان و شاهرود و خط انتقال پساب های شهری به صنعت راه اندازی نشود نمی توانیم بگوییم که کار تمام شده است.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: تصفیه خانه سمنان قرار بود با مشارکت هندوستان ایجاد شود این طرح توانست امید ها را در دل ها زنده کند اما بعد از مدتی رها شد و در نتیجه کار به شهرداری سمنان واگذار شد که شهرداری هم در گیر و دار مشکلات خود نتوانست آنطور که باید و شاید این طرح را به موقع تحویل دهد.

خردمند با بیان اینکه اگر در سفر رئیس جمهور بتوانیم تنها برای تامین آب مورد نیاز صنعت از طریق پساب هم به موفقیت هایی دست یابیم باید خدا را شاکر باشیم، ابراز کرد: وضعیت اعتباری دولت اجازه نمی دهد که بتوانیم به زودی شاهد انتقال آب بین حوزه ای برای تامین آب مورد نیاز استان سمنان باشیم.

اگر مسئولان بتوانند در زمینه آب مورد نیاز صنایع و کشاورزی در سفر دوم هیات دولت کاری را صورت دهند توانسته ایم شاهد تحولات خوبی در استان باشیم

وی با بیان اینکه نباید از دولت با این وضعیت کنونی پیش آمده به خصوص در زمینه اعتبارات توقعی داشت، تاکید کرد: مهمترین موضوع ما امروز تامین آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی است زیرا تولید و اشتغال کشورمان به این دو اصل بستگی دارد.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تامین آب مورد نیاز صنعت و کشاورزی از طریق پساب فعلا بهترین راهکار است، افزود: در شرایط که امکان انتقال فوری آب خزر و فینسک و اجرای طرح های دیگری مانند کالپوش و قطری و ... نیست و از طرف دیگر سد شاهچراغی نیز روز به روز سطح آب خود را کمتر می بیند، باید فکری به حال آب مورد نیاز صنعت و تولید استان سمنان کرد وگرنه با بحران بیکاری روبرو خواهیم شد.

خردمند بیان کرد: اگر مسئولان بتوانند در زمینه آب مورد نیاز صنایع و کشاورزی در سفر دوم هیات دولت کاری را صورت دهند توانسته ایم شاهد تحولات خوبی در استان باشیم اما اگر اقدامی در این زمینه نشود، متاسفانه باید پذیرفت که دیگر نمی توانیم شاهد اجرای این دست طرح ها باشیم.

وی گفت: دلیل این ادعا اعتبارات کلان مورد نیاز طرح های آبرسانی است که امکان تحصیل آنها جز در سفرهای استانی که جو حاکم مبنی بر شدن است تا نشدن، خواهد بود و اگر این فرصت از دست برود دشوار بتوانیم دوباره تامین اعتبار را برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی و صنعت از طریق پساب و تصفیه خانه ها داشت.

کد خبر: ۲۸۲٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha