۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
اصلاح قیمت خریدتضمینی گندم ضرورتی اجتناب ناپذیر است
مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران:

اصلاح قیمت خریدتضمینی گندم ضرورتی اجتناب ناپذیر است

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به افزایش هزینه های تولید و جلوگیری از سودجویی دلالان، اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش بازار، علیقلی ایمانی، گفت: برداشت گندم در برخی مناطق سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، خوزستان و فارس در حال انجام است.

به گفته او، بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۸۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده و این روند کماکان ادامه دارد.

ایمانی با بیان اینکه کماکان پیگیر تخصیص جایزه گندم هستیم، افزود: با توجه به مکاتبات صورت گرفته پیرامون اصلاح قیمت، تذکران نماینده مجلس بر آن است که ۲ هزارتومان جایزه به ازای خرید هرکیلو گندم تخصیص داده شود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: با توجه به افزایش ۳۰ درصدی قیمت کود و سموم تحت تاثیر نوسان نرخ ارز، قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای خرید هرکیلو گندم کارشناسی نیست، از این رو تخصیص جایزه گندم و اصلاح قیمت امری اجتناب ناپذیر است تا دلالان و واسطه‌ها به امر خرید ورود نکنند.

به گفته او، دلالان و واسطه ها در بازار آزاد، آرد را با نرخ بالایی به فروش می‌رسانند، از این رو دولت با اصلاح قیمت باید دست دلالان و واسطه ها را کوتاه کند. در غیراین صورت آنها بالاتر از نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اقدام به خرید می کنند.

ایمانی با انتقاد از مشخص نبودن نحوه پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: با توجه به آنکه نحوه پرداخت مطالبات گندمکاران مشخص نیست، بنابراین کشاورزان حاضر به فروش نقدی گندم کمتر از نرخ خرید تضمینی در بازار هستند که دولت برای جلوگیری از هدررفت گندم تولیدی، نگرانی کشاورزان در این خصوص را باید مرتفع کند.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران در ادامه افزود: با توجه به بارش های اخیر و شرایط مطلوب در اکثر استان ها و همچنین مبارزه به موقع با آفات و بیماری ها پیش بینی می شود که میزان تولید گندم به بیش از ۱۳.۵ میلیون تن و خرید ۱۱ میلیون تن برسد.

او گفت: رایزنی ها برای اصلاح قیمت گندم ادامه دارد تا با جلوگیری از دلال بازی و واسطه گری و ترغیب کشاورزان به تحویل گندم به مراکز خرید، دولت اطمینان خاطر داشته باشد که گندم تولیدی وارد سیلوها خواهد شد و همواره مشکلی در تامین نان مردم وجود ندارد.

کد خبر: ۲۸۲٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 23
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 2
    • احمد IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      0 0
      انشالله این دوهزار کشاورزبدن حداقل کشاورزبتونه خرج خانوادش بده
    • کشاورز IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      0 0
      دلالان ۲۰تومن نقد میخرن چرا باید قرضی بدیم بعد چند ماه اونم تو ۲سریع پرداخت بشه به قیمت۱۷
    • کشاورز IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
      0 0
      خدا ازتان نگذره کشاورز رو ورشکسته کردید اینه اقتصادتان اگه راست میگید مرز را برای کشاورز باز کنید بزارید صادر کند شما هم برید گندم خرید کنید از دولت‌های دیگه به قول نوبخت به بصرفه تره براتان
    • ناشناس BR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      4 0
      دولت اعتبارش نزد گندمکارا ازدست داده اگه امسال تونست نصف گندم پارسال خرید کنه باید خدارو شکر کنه
    • یک کشاورز خرده مالک IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      فقط هزینه کشت،داشت وبرداشت نیست که، مگه کشاورز هزینه خونه و فرزندان،مثل بقیه جامعه نداره؟ چطوریه کالاهای تولیدی وخدماتی در سال چند مرتبه افزایش قیمت دارن ولی گندم که یک کالای استراتیژیک هست، دولت هیچ توجهی نداره، والله قیمت هر کیلو ارزن 20هزارتومان هست، قیمت هر کیلو علوفه خشک که نزدیک 5سال احتیاج به کشت مجدد نداره 17هزار تومن هست، کشاورزان خیلی احمق هستن که گندم کشت میکنن با این همه هزینه، اگه یک دوره دوازده روزه آب بهش نرسه کاه میشه، مگه کسی هست که درددل کشاورز را بشنود.
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      مسخره شدیم، مگه مدرسه ست که جايزه میدید پارسال یه قیمت مصوب شد ۲هزارتومان کم کردید نایلون، شلنگ ،کود ،شخم، کمباین، کرایه حمل کارگر آب کشاورزی خدا تومان ،برق ......... فقط گندم چون برکت خداست باید ارزان بشه وقتی نان می‌خورید فکر کنید کشاورز سم خورده تا شما نان بخورید، پناه بر خدا
    • کشاورزضرردیده ازدولت IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      آقای بنیادملی گندمکاربه قول خودتون نماینده وحامی کشاورزشماپارسال برای منه کشاورزثابت شدی که حرفت نه سندداره ونه جایی هست که به حرف شماگوش کنه پارسال به بهانه پیگیری واصلاح نرخ بدبختمون کردی باحرفات به دولت بی پول کمک کردی هشت ماه پول مارونده بدهکاربودیم بدهکارترشدیم این هفته واون هفته تاآخرش شدهشت ماه که برای مانه آبروواعتباری مانده ونه رغبتی برای کشت دوباره حالادوباره امسال بازی پارسال روشروع کردین نه آقای محترم ایناشایدحرفای شماباشدولی تجربه ثابت کرده که حرف ونظرخریدارنداره ویاشماهم بادولت دستتون تویه کاسه هست که چجوری ازپول هنگفت گندم سراسرکشورروازسروتهش بزنیدکه هم چیزی گیرخودتون بیادبقیه روهم دولتمردان بدبخت بزنن به جیب ...دگه حوصله نظردادن هم نداریم اعصابش روهم نداریم واگذارین به خدا
    • US ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      باسلام لطفٱ و لطفٱ داستان سال گذشته را تکرار نکنید که مرتب این صحبت ها را انجام میدادید وهیچ تاثیر نداشته، شما که هیچ کاری نتوانستید انجام بدید امسال راحت تودفتر خود مشغول باشید و مردم را بی هوده امیدوار نکنید
    • یک کساورز RU ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      کود شیمیایی کیلویی چهار هزار تومان گندم هفده هزار اگر پول کود را از گندم کس کنیم دوازده هزار میشه البته بدون کسر افت گندم,البته این نمونه است،سموم وووووونیز قیمتهای نجومی دارد
    • حسین IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      0 0
      باید قیمت اصلاح بشه ! جایزه دیگه چه صیغه‌ ایه!!!
    • جواد IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      6 0
      صادرات و واردات گندم را آزاد کنید تا بازار نرخ واقعی گندم را معلوم کند
    • Eymn IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
      13 1
      #ازاد میفروشیم_چونکه مثل پارسال دو باره میخان خاک تو سرمون کنند..موقع برداشت مقداری از پولمون رو میدن بقیشو ۴ماه بد یعنی موقع کاشت محصول میخان بدن ۵۰۰تومن ارزان بده همکار عزیز پولتو یجا بگیر ب یه دردت بخوره،،،ما ک پارسال با اون وضع خشسالی نفهمیدیم پول چی شد چونکه دولت مستضعفان پولمونو قصدی داد...ما خودمون از غزه ایها گذشتیم..پول کشاورز بدبخت رو نقد ویکجا بدید ...یا هم دلالا کیف کنن ..این چ وضعیه ک رو ی محصول استراتژیک کشور نمیتونیین قیمت گذاری کنین واقعا که..
      • محمدی US ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
        4 0
        بسیار عالی حرف دل تمام کشاورزان را گفتی
    • فرامرزی US ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      2 0
      ده روزه گندم تحویل دادیم معلوم نیست کی پول میدن
      • جانسون US ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
        0 0
        خلایق هرچه لایق....مگه پارسال رو ندیدی که دوباره همون کار رو کردی و گندم رو به دولت دادی....خودمو مخ نداریم به دولت چه آخه
    • حسین US ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      3 1
      خدا کنه مثل پارسال نباشه این دولت خون کشاورز بشیشه کرده الان ده روزه گندم تحویل دادیم معلوم نیست کی پول میدن
    • مسعود IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
      5 0
      حداقل قیمتی که از خارج وارد میکنند با احتساب کرایه و دزدی و غیره کمتر از یک دلار که نیست،چرا از کشاورز خودشون به این قیمت نمیخرند؟🤔🤔🤔
    • باقرخان IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
      1 0
      گندم رو بدی به دام دارها برای دامشون ولی تحویل دولت ندی یا مثل بانک ها خودشون هر چند روز پولتو ندادن سودشم‌حساب کنن
    • اف ه IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      0 0
      سلام... افزایش قیمت گندم لازم است هزینه‌های ما کشاورزها در تولید گندم بالا رفته همه چیز گران شده.
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      1 0
      بازم شروع شد تشکیل جلسه ها
    • ناشناس IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      0 0
      جالبه موقع برداشت که میشه وعدهای سر خرمن شروع میشه.تاحالا صحبتی نبود الان کشاورز عزیز شده
    • اثیر اخسیکتی۲ US ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 0
      اگر هنوزم کسی هست که منتظره دولت گندم رو مناسب بخره ازش. لطفا به یه روان پزشک قبلش مراجعه کنه چون باید در عاقل بودنش شک کرد. این دولت ورشکسته هست. پولی نداره که بخواد بده به ما. ارزون می‌خره قرض هم می‌خره. خواستی همینه. نخواستی هم کاری ازت بر نمیاد.
    • اثیر اخسیکتی۲ US ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 0
      اگر هنوزم کسی هست که منتظره دولت گندم رو مناسب بخره ازش. لطفا به یه روان پزشک قبلش مراجعه کنه چون باید در عاقل بودنش شک کرد. این دولت ورشکسته هست. پولی نداره که بخواد بده به ما. ارزون می‌خره قرض هم می‌خره. خواستی همینه. نخواستی هم کاری ازت بر نمیاد.