۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۸
به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد متعهدیم
نمایندگی ایران در ژنو:

به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد متعهدیم

دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ژنو گفت: ایران به عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد، به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی متعهد است.

به گزارش بازار، دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ژنو گفت: ایران به عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد، به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی متعهد است و موضع ثابت خود را مبنی بر اینکه به دنبال تشدید تنش یا درگیری در منطقه نیست.

دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در ژنو در صفحه رسمی این دفتر در فضای مجازی در واکنش به پاسخ ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، اعلام کرد: در استفاده از حق ذاتی برای دفاع از خود بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل به ویژه حمله مسلحانه این رژیم در اول آوریل ۲۰۲۴ علیه اماکن دیپلماتیک ایران که برخلاف ماده ۲ منشور ملل متحد و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و به دنبال شکست شورای امنیت در اتخاذ تدابیر لازم برای محکومیت و پاسخگویی به متجاوز، ایران یکسری حملات نظامی به اهداف نظامی اسرائیل انجام داد.

همچنین در ادامه این اطلاعیه آمده است: ایران به عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد، به اهداف و اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی متعهد است و موضع ثابت خود را مبنی بر اینکه به دنبال تشدید تنش یا درگیری در منطقه نیست، تکرار می‌کند.

دفتر نمایندگی ایران در ژنو می افزاید: ایران ضمن هشدار نسبت به هرگونه تحریک نظامی بیشتر، بر عزم تزلزل ناپذیر خود برای دفاع از مردم، امنیت ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود در برابر هرگونه تهدید یا اقدام تجاوزکارانه تاکید می‌کند. ایران در استفاده از حق ذاتی مبنی بر دفاع از خود در مواقعی که طبق قوانین بین المللی الزامی باشد، دریغ نخواهد کرد.

کد خبر: ۲۸۲٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha