۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳
تدوین الزام‌های اچ‌اس‌ئی در عملیات توپک‌رانی صنعت نفت
مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت خبر داد

تدوین الزام‌های اچ‌اس‌ئی در عملیات توپک‌رانی صنعت نفت

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت از تدوین الزام‌های بهداشت، ایمنی و محیط زیست در عملیات توپک‌رانی صنعت نفت خبر داد.

به گزارش بازار، مظاهر انصاری با اشاره به اینکه پس از حادثه تلخ انفجار محفظه توپک در خط لوله منطقه چشمه‌خوش، بررسی‌های جامعی درباره علل این حادثه انجام شد، اظهار کرد: یکی از اقدام‌های اصلاحی مهم حاصل از این بررسی، ضرورت تدوین و ابلاغ الزام‌های اچ‌اس‌ئی (HSE) عملیات توپک‌رانی در صنعت نفت بود.

وی با بیان اینکه توپک‌رانی به‌دلیل مشخصه‌های عملیاتی خاص خود، دارای ریسک‌های مهمی است، افزود: ضرورت دارد الزام‌های اچ‌اس‌ئی با نگاه ریسک‌محوری تدوین شود، بر این اساس کارگروهی از شرکت‌های منتخب صنعت نفت به‌ویژه شرکت‌های مسئول عملیات خطوط لوله نفت و گاز تشکیل و پس از تشکیل نشست‌های متعدد و بررسی‌های فنی، پیش‌نویس سند الزام‌های اچ‌اس‌ئی در عملیات توپک‌رانی در صنعت نفت تدوین شد.

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت ادامه داد: پس از تدوین پیش‌نویس و چند مرحله نظرخواهی از شرکت‌ها و انجام ویرایش‌ها و تأیید فنی، سند یادشده در شورای هماهنگی مدیران اچ‌اس‌ئی و پدافند غیرعامل وزارت نفت تصویب و اکنون برای اجرا ابلاغ شد.

انصاری تصریح کرد: با ابلاغ این سند و اهتمام شرکت‌های اصلی و فرعی تابع بر اجرای مفاد آن، ریسک فرآیند توپک‌رانی تحت کنترل قرار می‌گیرد و از وقوع حوادث در این عملیات، پیشگیری می‌شود.

وی در پایان گفت: با توجه به رویکرد اداره کل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت در روزآمد کردن و بازنگری ادواری ضوابط ابلاغی، همکاران می‌توانند نظرها و پیشنهادهای خود را برای بررسی و درج در ویرایش‌های آینده به این اداره کل ارسال کنند.

کد خبر: ۲۸۲٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha