۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
 ۴۷ فقره معدن سنگ آهن در زنجان فعال است
رئیس صمت زنجان:

۴۷ فقره معدن سنگ آهن در زنجان فعال است

زنجان- رئیس صمت زنجان با بیان اینکه در استان زنجان ۴۷ فقره معدن سنگ آهن فعال است، گفت: ۲۴ معدن از نوع مگنتیت و ۲۳ معدن از نوع سنگ آهن هماتیت است. 

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنعت و معدن زنجان، ناصر فغفوری، از تکمیل ساخت سه کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن در زنجان خبر داد و گفت: با فعالیت این تعداد کار خانه در پنج ماه آینده با استخراج سنگ آهن در زنجان کنسانتره آن نیز تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد نیاز این واحدها از استان زنجان تامین می‌شود، اظهار کرد: ۵۰ درصد باقی مانده نیز از استانهای همجوار تامین خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه صادرات سنگ آهن از استان زنجان به خارج از کشور ممنوع شد، گفت: این اقدام برای جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تامین نیاز واحدهای داخل کشور است.

فغفوری با بیان اینکه در استان زنجان ۴۷ فقره معدن سنگ آهن فعال است، تاکید کرد: ۲۴ معدن از نوع مگنتیت و ۲۳ معدن از نوع سنگ آهن هماتیت است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیمی از تولیدات سنگ هماتیت زنجان در کارخانه سیمان زنجان فرآوری می شود، ابراز کرد: ظرفیت تولید معادن سنگ آهن در سال  یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است و  در سال گذشته ۶۰۰ هزار تن آن برداشت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: هم اکنون در استان زنجان ۳۲۱ معدن فعال با ۳۶ نوع تنوع معدنی وجود دارد و سرمایه گذاری در این معادن بیش از دو هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است و ذخیره قطعی این معادن۶۱۰ میلیون تن است. 

فغفوری گفت: نبود بازار مناسب، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات و بالا بودن قیمت تمام شده از مشکلات واحدهای استخراج معدن در استان زنجان است.

کد خبر: ۲۸٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha