۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
افزایش تعاملات ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات

افزایش تعاملات ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی ریاست‌جمهوری در دیدار با مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان کره‌ای بر افزایش تعامل و ظرفیت‌های فناورانه بین دو کشور تأکید کرد.

به گزارش بازار، در دیدار سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان کره ای فعال در حوزه تجهیزات رادیویی که در سفارت ایران در سئول انجام شد بر همکاری های هر چه بیشتر در زمینه‌های دانشگاهی، صنعتی و توسعه فناوری‌های نوظهور تأکید شد.

وی در این دیدار آمادگی ستاد را برای افزایش سطح همکاری‌ها در حوزه‌های اولویت‌دار از جمله تجهیزات رادیویی با کشور کره و بهره‌مندی از توانمندی‌های این شرکت دانش‌بنیان برای مشارکت دو کشور در بخش‌های فناوری و پروژه‌های اقتصادی دانش‌بنیان و همچنین تعریف برنامه‌های مشترک اعلام کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در ادامه این دیدار ضمن اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در زیست‌بوم فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله اتصال‌پذیری، اینترنت‌ اشیاء، هوشمندسازی، امنیت سایبری، ارتباطات بی‌سیم، تجهیزات رادیویی و مخابرات افزود: این ستاد با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برنامه ویژه‌ای برای حضور این شرکت‌ها در سطح بین‌الملل و شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی در دستور کار خود دارد.

در ادامه این دیدار، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تجهیزات رادیویی کره جنوبی که یکی از معتبرترین شرکت های دنیا در این حوزه است ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به روابط دوستانه ایران و کره اشاره و بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

وی افزود: هر دو کشور در این حوزه پیشرفت‌های بین‌المللی چشمگیری داشته‌اند که می‌توانند با تبادل تجربیات، سایر کشورها نیز از این فناوری‌ها بهره‌مند شوند.

در پایان این دیدار دو طرف ابراز امیدواری کردند با توافقات فی‌مابین و همچنین بازدیدهای مرتبط در اکوسیستم تلکام کره‌جنوبی که توسط کشور کره‌ انجام خواهد شد، در گام‌های بعدی همکاری‌های مشترک دوجانبه‌ای صورت گیرد.

این دیدار دو طرفه در جریان سفر کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات به کره‌جنوبی - به منظور شرکت در کنفرانس ICASSP - و با هدف توسعه روابط دو کشور در حوزه فناوری و تقویت روابط بین‌الملل و همچنین تبادل دانش کسب شده در حوزه تجهیزات رادیویی و فناوری‌های روز صورت گرفت.

ICASSP از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین کنفرانس‌های فنی جهان است که بر پردازش سیگنال و کاربردهای آن متمرکز است.

کد خبر: ۲۸۲٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha