۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
طرح مسکن در حد وسع با ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی هدف‌گذاری شد
رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار:

طرح مسکن در حد وسع با ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی هدف‌گذاری شد

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار گفت: ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در محلات کم برخوردار در قالب طرح مسکن در حد وسع با همت تعاونی‌ها و مشارکت بخش خصوصی هدف‌گذاری شد.

به گزارش بازار، در حالی که دولت بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی، بخش خصوصی و تعاونی‌ها برای تولید مسکن تاکید دارد در نظر گرفته که امسال برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی از این ظرفیت‌ها استفاده کند و تمامی بخش‌ها را پای کار بیاورد تا بخشی از هدف گذاری‌های انجام شده در این حوزه به مرحله اجرایی و عملیاتی شدن برسد.

از تابستان سال گذشته که طرح مسکن اقتصادی توسط اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران مطرح شد، یکی از راهکارهای ایجاد استطاعت خانواده‌ها و به ویژه جوانان جهت تامین مسکن و تسهیل در امر ازدواج با توجه به شرایط اقتصادی و تورم جهانی مسکن، حرکت به سمت تولید واحدهای کوچک متراژ عنوان شد.

در همین رابطه علی آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار با بیان اینکه برای افزایش تولید مسکن به ویژه جوانان و ساکنان در محلات فرسوده و اقشار ضعیف جامعه برنامه ریزی‌های گسترده‌ای انجام شده است گفت: برای رفع مشکلات اجرای طرح ساخت مسکن در حد وسع راه حل ما است.

وی افزود: طبق بررسی‌هایی که انجام شده بسیاری از متقاضیان هنوز آورده ای برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی ندارند و مشخص است که عده‌ای شرایط تامین منابع مالی لازم برای طرح نهضت ملی مسکن را ندارند و زمان اعلام واریز در طرح، پرداخت بلافاصله رقم اعلامی از توان آنها خارج است.

آقا محمدی اظهار کرد: توانمندسازی این قشر در قالب طرح «مسکن در حد وسع» هدف‌گذاری شده است تا ساکنان و مستاجران مناطق کم‌برخوردار بتوانند خانه‌دار شوند و خوشبختانه دولت نیز با ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در این محلات کم برخوردار موافقت کرده است.

او اظهار کرد: متقاضی که مبلغ محدودی دارد و می‌گوید که من فعلاً توان پرداخت این میزان از آورده را دارم در نتیجه دولت می‌تواند با پرداخت تسهیلات و اراضی موجود زمینه را برای خانه دار کردن این افراد فراهم کند.

وی ادامه داد: برای صاحبخانه شدن قرار نیست که حتما کسی مسکن ۷۰ متری داشته باشد، اما می‌تواند با یک مسکن ۶۰ متری شروع کند، یعنی منابع فعلی که می‌تواند تامین کند را بپردازد و مابقی را زمانی که واحد تحویل شد، پرداخت کند.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار با تاکید بر لزوم مشارکت همه مردم در جهش تولید اظهار کرد: تحقق شعار سال نیازمند آمدن همه افراد جامعه پای کار است؛ مردم بخش جدایی‌ناپذیر بدنه حاکمیت هستند و مشارکت آنها در این کار بسیار ضروری است.

براساس این گزارش استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت تولید مسکن و افزایش تولید دارد که این اقدام می‌تواند در قالب تعاونی‌های مسکن به مرحله اجرایی برسد.

کد خبر: ۲۸۲٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha