۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
۴۵ واحد صنعتی قزوین احیا می شود
در سال جاری؛

۴۵ واحد صنعتی قزوین احیا می شود

قزوین- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین از برنامه‌ریزی برای احیای ۴۵ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سال جهش تولید با مشارکت مردم خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی شرکت های صنعتی قزوین، رضا صفاری بیان کرد: در سال گذشته با شناسایی بالغ بر ۱۶۶ واحد تولیدی و خدماتی بهره بردار راکد، ۴۳ واحد بهره بردار مجدداً راه‌اندازی شده و به چرخه تولید و فعالیت اقتصادی بازگشتند.

وی اضافه کرد: در سال مهار تورم، رشد تولید و در راستای تلاش برای راه اندازی واحدهای راکد و تعطیل، ۴۳ واحد تولیدی بهره‌بردار راکد با اشتغال ۵۷۰ نفر که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان تعطیل شده بودند، شناسایی شده و با مشاوره کارشناسان عارضه‌ یابی، همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های خدمت‌ رسان به چرخه تولید بازگشتند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان قزوین کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، نداشتن بازار فروش، مشکلات خرید مواد اولیه، مشکلات قضائی، عدم همکاری بانک در ارائه تسهیلات را از مشکلات اصلی واحدهای احیاشده دانست و گفت: با این حال این واحدها مستعد راه‌اندازی مجدد بودند.

صفاری ادامه داد: محصولات این واحدهای تولیدی بهره‌بردار را شامل کابین آسانسور، انواع دوخت پوشاک، اسکلت فلزی ساختمانی، ورق کارتن، ظروف یک‌بار مصرف، خوراک آماده دام، روغن موتور، قطعات پلاستیکی پزشکی، میلگرد فولادی، موزائیک و کف پوش، جعبه کارتن، سیلیکات سدیم، انواع دوشاخه و سه شاخه برق، خوراک آماده آبزیان، ریخته‌ گری چدن، رنگرزی نخ پنبه‌ای و الیاف مصنوعی، چسب، چسب پایه پلی اورتان، نخ پلی استر، پودر سنگ و شیرآلات بهداشتی است.

وی از برنامه‌ریزی برای احیای ۴۵ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: بنابراین در سال جاری هم ۴۵ واحد نیمه‌راکد با ظرفیت تولید کمتر از ۵۰ درصد ارتقا پیدا می‌کنند.

کد خبر: ۲۸۲٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha