۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
وضع مالیات املاک و مستغلات در اولویت است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

وضع مالیات املاک و مستغلات در اولویت است

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون اولویت این کمیسیون در حوزه مالیات بر عایدی سرمایه «بخش املاک و مستغلات» است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «محمدرضا پور ابراهیمی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: مالیات بر سود سهام، مالیات بر سود سپرده‌های بانکی و دیگر پایه‌های مالیاتی که در دنیا وجود دارد فعلاً در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس نیست.

وی اظهارداشت: پیشنهادی در زمان اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در مجلس نهم ارائه شد تا موضوع مالیات بر عایدی سرمایه به عنوان پایه جدید مالیاتی تصویب شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: در همان زمان وزیر وقت راه و شهرسازی مخالف و معتقد بود که این موضوع اثر منفی بر بازار مسکن می‌گذارد بنابراین دولت در آن زمان لایحه‌ای را در این باره ارائه نکرد و با پیشنهاد مجلس هم مخالفت کرد.

وی افزود: کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه املاک و مستغلات سال ۱۳۹۷ در کمیسیون اقتصادی مجلس مصوب شد اما دولت با اعلام اینکه می خواهد در سال ۱۳۹۸ لایحه مالیات بر فعالیت های اختلال زا را ارائه کند در بحث نهایی کردن جزئیات این طرح با مجلس دهم همکاری نکرد و طرح در حد تصویب کلیات ماند و عمرمجلس دهم هم به پایان رسید.

پور ابراهیمی اظهارداشت: طرح مزبور در همان روزهای اول مجلس یازدهم با توجه به اهمیت موضوع در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون اولویت کمیسیون اقتصادی مجلس با توجه به التهابی که اکنون در بحث قیمت های ساختمان و احتکار بزرگی که در این حوزه همه شاهد هستند موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه ساختمان است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آمار و اطلاعات موجود دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بدون استفاده است.

وی به رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه سوداگری تعریف شده ای در این بخش شکل گرفته است.

پورابراهیمی اظهارداشت: هم برای کاهش قیمت مسکن بویژه در کلان شهرها عمدتاً شهرهای بزرگ و هم کمک به کاهش التهابات در نرخ اجاره بها بواسطه افزایش قیمت مسکن این ضرورت احساس شد که طرح مالیات بر عایدی سرمایه در حوزه املاک، مستغلات و ساختمان با اولویت در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه یادآورشد: مالیات بر سود سهام، مالیات بر سود سپرده‌های بانکی و دیگر پایه‌های مالیاتی که در دنیا وجود دارد فعلاً در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس نیست بلکه تمرکز اصلی کمیسیون بر بحث مالیات بر املاک و مستغلات است.

کد خبر: ۲۸٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha