۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
اشتغال ۶۳ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در بازار کار
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان خبر داد:

اشتغال ۶۳ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در بازار کار

سمنان- رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از اشتغال ۶۳ درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه خبر داد و گفت: اشتغال نیروهای ماهر و متخصص در بازار کار مهم‌ترین سیاستی است که برای بهبود فضای کسب‌وکار در استان دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا نقدی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان به میزبانی دفتر خود با اشاره به‌ضرورت به‌کارگیری افراد متخصص و ماهر در بازار کار اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهم‌ترین بستر برای تربیت نیروهای ماهر در بازار کار است و درواقع تنها دانشگاه مهارتی محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۶۳ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان سمنان وارد بازار کار شدند، افزود: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مهارت محور و تحصیل در این دانشگاه‌ها رایگان است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با تأکید بر اینکه هم‌اکنون چهار هزار دانشجو در چهار دانشکده فنی و حرفه‌ای استان مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: خوداشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره‌وری نیروی کار هدف اصلی از احداث این دانشگاه‌ها است.

نقدی با اشاره به‌ضرورت تقویت ارتباط علم و صنعت در بستر دانشگاه‌ها بیان کرد: ۵۸ رشته تحصیلی در مقطع کاردانی و کارشناسی مهارتی در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان سمنان وجود دارد که برای دریافت چندین رشته تحصیلی جدید در سال جاری برنامه‌ریزی‌شده است.

وی بابیان اینکه رشته‌های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به‌صورت ناپیوسته از رشته‌های مهمی است که در سال جاری برای جذب دانشجو در استان سمنان ارائه می‌شود، یادآور شد: مجوز پذیرش دانشجو در رشته‌های انرژی تجدید پذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت‌بدنی، معماری، هنرهای تجسمی-نقاشی، تولید و بهره‌برداری گیاهان دارویی و معطر در مقطع کاردانی از وزارت علوم دریافت شد.

کد خبر: ۲۸٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha