۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲
۲۰۰ هزار تن نهاده دامی در اختیار عشایر قرار گرفت
رییس سازمان امور عشایر کشور:

۲۰۰ هزار تن نهاده دامی در اختیار عشایر قرار گرفت

نادری، رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: نیمه دوم پارسال ۲۰۰ هزار تن نهاده دامی در اختیار دامداران قرار گرفت که این رقم امسال بیشتر می شود.

به گزارش بازار، شایان نادری روز جمعه در حاشیه بازدید از مناطق عشایری شهرستان سملقان به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نهاده های توزیع شده میان عشایر در قالب اجرای طرح تولید قراردادی گوشت قرمز توزیع شد و به صورت مدت دار در اختیار این دامداران قرار گرفت.

وی گفت: اجرای این طرح سبب می شود تا از سوق دادن دام های مولد عشایر به کشتارگاه جلوگیری شود و علاوه بر آن، این طرح کمک شایانی به تولید گوشت قرمز می کند، عشایر ۲۵ درصد از گوشت قرمز مورد نیاز کشور را تامین می کنند که در این طرح، میزان تولید این محصول ۲۰ درصد بیشتر می شود.

برنامه ریزی توزیع ۳۰۰ هزار تن نهاده
نادری با بیان اینکه بخش بسیار زیادی از این نهاده ها جو و کنسانتره است خاطرنشان کرد: امسال توزیع ۳۰۰ هزار تن نهاده دامی در مرحله اول اجرای طرح تولید قراردادی گوشت قرمز، برنامه ریزی شده است و عشایر به ازای دریافت نهاده، گوشت قرمز تولید و تحویل می دهد.

رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: خشکسالی ها سبب شد تا عشایر در تامین علوفه و نهاده های دامی با مشکل روبه رو شوند از این رو با اجرای طرح تولید قراردادی گوشت قرمز و توزیع نهاده های مدت دار، جلوی ضرر و زیان عشایر گرفته شد.

وی با اشاره به حمایت های دولت از عشایر در زمینه تولید صنایع دستی افزود: یکی از توانمندی ها و ظرفیت های عشایر برای رونق اقتصادی، تولید صنایع دستی است و در صورت حمایت می تواند زمینه ای برای تحقق شعار سال و جهش تولید باشد.

رییس سازمان امور عشایری کشور خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان تسهیلات صنایع دستی مصوب برای پرداخت به جامعه عشایر ۱۶ هزار میلیارد ریال است که این منابع باید تا پایان خردادماه در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

کد خبر: ۲۸۱٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha