۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
هشدار وقوع سیلاب در برخی از مناطق کشور

هشدار وقوع سیلاب در برخی از مناطق کشور

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به شدت بارش باران نسبت به وقوع سیلاب در غرب، جنوب و مرکز کشور هشدار صادر شده است.

به گزارش بازار، صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه رگبار باران و رعد و برق برای اغلب نقاط کشور تا آخر هفته پیش‌بینی می‌شود، گفت: دمای هوا در نیمه شمالی کشور کاهش محسوس خواهد داشت.

وی ادامه داد: از فردا تا شنبه در نیمه شمالی کشور دمای هوا بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها تا یکشنبه در کشور تداوم دارد و هشدار سطح نارنجی برای برخی از استان های پربارش صادر شده است، افزود: فردا نیز بیشترین بارش ها مربوط به سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی است. جمعه نیز در خراسان رضوی بارش ها شدت دارد.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: مخاطرات آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و جاری شدن روان آب، برخورد صاعقه، ریزش سنگ در مناطق کوهستانی و خسارت به محصولات کشاورزی پیامد این بارش ها در مناطق مختلف کشور است.

وی اظهار کرد : توصیه می شود کوهنوردان از انجام فعالیت های کوهنوردی و عشایر از تردد در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مرتفع خودداری کنند. هشدار سیل را هم وطنان جدی بگیرند.

کد خبر: ۲۸۱٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha