۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
تکمیل و اجرای ۴۰۰ طرح زمین‌شناسی و اکتشافی در کشور
معاون وزیر صمت:

تکمیل و اجرای ۴۰۰ طرح زمین‌شناسی و اکتشافی در کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور از تکمیل و اجرای دست کم ۴۰۰ طرح زمین شناسی و اکتشافی در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش بازار، علیرضا شهیدی گفت: درپی اجرای موفقیت‌آمیز طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی کشور، امسال نیز استان‌های هدف جدیدی تعریف و از نیمه اول اردیبهشت مورد کاوش‌های زمین شناسی و اکتشافی قرار خواهد گرفت که در مجموع پیش‌بینی اجرای دست کم ۴۰۰ طرح در حوزه تولید اطلاعات پایه زمین شناسی، ژئوشیمیایی، زمین شناسی اقتصادی، ژئوفیزیک هوابرد، زمین‌شناسی دریایی و منشایابی و پایش مخاطرات طبیعی زمین‌شناختی را داریم.

وی با بیان این‌که برنامه اختتامیه ۷۵ طرح زمین شناسی و اکتشافی در استان کردستان در بهار امسال انجام خواهد شد، افزود: پس از آن ۳۶ طرح تحول در استان آذربایجان‌غربی و ۸۴ طرح در بلوک قم، مرکزی، اصفهان در دستور کار این سازمان قرار دارد و علاوه بر این تکمیل عملیات ۳۹ طرح در استان یزد و تعریف دست کم ۱۰۰ طرح جدید در حوزه طرح تحول زمین شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی و تکمیل و اجرای ۵۰ طرح در حوزه زمین شناسی دریایی از برنامه‌های تحولی امسال ِاین سازمان خواهد بود.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به این‌که در حوزه منشایابی و پایش مخاطرات طبیعی زمین‌شناختی نیز طرح‌های متعددی انجام خواهد شد؛ افزود: دقیق‌سازی گسل‌های کلانشهرهای کشور، بررسی دشت‌های اولویت‌دار در حوزه فرونشست زمین و همچنین اجرای طرح‌های زمین شناسی مهندسی، مخاطرات طبیعی، زمین‌شناسی زیست‌محیطی و تغییر اقلیم برای امسال با نگرشی جدید و بهره‌گیری از توان متخصصان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

شهیدی برنامه‌های طراحی شده سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور را از لحاظ کمی و کیفی و وسعت عملیات در سالیان اخیر بی‌سابقه دانست.

کد خبر: ۲۸۱٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha