۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۴
تهدیدهای ایران ارزش پول اسرائیل را پایین آورد
بلومبرگ:

تهدیدهای ایران ارزش پول اسرائیل را پایین آورد

خبرگزاری بلومبرگ با بیان اینکه تل‌آویو بر سر نرخ بهره با چالش سختی مواجه است اعلام کرد که تهدیدهای ایران ارزش پول اسرائیل را پایین آورد.

به گزارش بازار، «ادامه جنگ غزه و تهدیدهای ایران علیه اسرائیل پس از حمله اخیر اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق»، شکل اسرائیل را ضعیف و بدترین هفته را برای آن رقم زد» این را بلومبرگ در گزارش امروز دوشنبه خود آورده است.

وبگاه آمریکایی بلومبرگ در گزارش جدیدی به تأثیر جنگ غزه بر نرخ بهره در اسرائیل پرداخت و تاکید کرد: بانک مرکزی اسرائیل قرار است امروز دوشنبه درباره نرخ بهره تصمیم گیری کند. البته تحلیلگران تقریبا به طور مساوی در دو دسته قرار می‌گیرند دسته‌ای که انتظار دارند نرخ بهره به منظور تقویت اقتصاد ویران شده از جنگ کاهش یابد و کسانی که معتقدند مقامات پولی سیاست ثابتی را برای محافظت از شکل دارند.

بلومبرگ بر اساس نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط این خبرگزاری آورده است: ۹ نفر از ۱۷ تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی می‌گویند که بانک مرکزی اسرائیل برای دومین جلسه متوالی کمیته سیاست پولی، نرخ بهره پایه را ۴.۵ درصد نگه می‌دارد که از جمله آنها تحلیلگران شرکت‌های خدمات مالی و بانکداری سیتی گروپ و جی پی مورگان چیس بوده‌اند.

اما هشت نفر دیگر از جمله تحلیلگر شرکت گروه گلدمن ساکس معتقدند کمیته سیاست پولی رژیم صهیونیستی نرخ بهره را ۲۵ واحد پایه کاهش می‌دهد و به ۴.۲۵ درصد خواهد رساند. بلومبرگ نوشت نشست هفته گذشته کمیته سیاست پولی بانک مرکزی رژیم صهیونیستی به دنبال تعهد ایران به انتقام از اسرائیل در نتیجه حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق و به تبع آن، آماده باش کامل نظامیان اسرائیلی بر سر ثابت ماندن نرخ بهره به توافق رسید.

در ادامه گزارش بلومبرگ آمده است سهام در بازار بورس اسرائیل نیز در پی تهدیدهای ایران سقوط کرد و ارزش شکل نیز برای دومین هفته در سال جاری میلادی بدترین هفته از حیث سقوط ارزش خود را تجربه کرد. بلومبرگ افزود: افزایش تنش‌ها در منطقه همچنین به بدتر شدن انتظارات تورمی در اسرائیل در روزهای اخیر دامن زده است
در گزارش این خبرگزاری آمریکایی آمده است: یکی از نگرانی‌های مهم تاثیر مالی جنگ غزه بر بازارهاست به خصوص که پیش بینی شده کسری بودجه جدید اسرائیل به ۶.۶ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یابد که در تاریخ رژیم صهیونیستی بی سابقه است و اگر دامنه جنگ در غزه گسترده شود یا تنش بین ایران و حزب الله لبنان با اسرائیل بیشتر شود کسری بودجه اسرائیل نیز بیشتر خواهد شد. چند روز پیش، امیر یارون، رئیس بانک مرکزی رژیم اشغالگر اسرائیل، از کابینه نتانیاهو خواست تا سیاست مالی مسئولانه ای را با محدود کردن هزینه های غیرجنگی این رژیم اتخاذ کند تا هرگونه افزایش جدید در بودجه نظامی را که خطری برای اقتصاد اسرائیل است، جبران کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیشتر نیز تاکید کردند که جنگی که اسرائیل در حال حاضر در جبهه‌های جنوبی و شمالی خود به راه انداخته است، هزینه‌های اقتصادی و خسارات سنگینی را برای این رژیم به همراه داشته است، چه از نظر هزینه تمدید خدمت سربازان عادی و چه از لحاظ هزینه‌های فراخوان سربازان ذخیره، که بین ۷ تا ۱۳ هزار دلار در ماه برای هر سرباز. محاسبه شده است افزون بر اینکه هزینه ای هم بابت معافیت حریدی‌ها از خدمت اجباری پرداخت کرده است؛ و پروژه های تجاری و ساخت و سازها هم در نتیجه جنگ با خسارت حدودا شش میلیارد دلاری همراه بوده است.

کد خبر: ۲۸۱٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha