۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
حمایت دولت هند از تولید ۱۰۳ فناوری خودروهای برقی| قطعه سازان ایرانی و هندی همکاری دارند
انجمن صنایع همگن قطعه سازان در پاسخ به «بازار»:

حمایت دولت هند از تولید ۱۰۳ فناوری خودروهای برقی| قطعه سازان ایرانی و هندی همکاری دارند

دوست زاده عضو هیئت مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور به بازار گفت: هند در زمینه تولید خودروهای برقی ۱۰۳ فناوری های-تک را شناسایی و دولت این کشور از تولید آن ها توسط زنجیره تامین حمایت می کند.

امید محمدی؛ بازار: شب گذشته انجمن تخصصی صنایع همگن و نیروه محرکه و قطعه سازان خودرو کشور با حضور اعضای هیات مدیره نشست خبری با محوریت وضعیت خودروسازی و قطعه سازی برگزار کرد. باتوجه به اینکه وزارت صمت با گذشت ۲۰ روز از نخستین ماه سال جاری هنوز برنامه تولید صنایع خودروسازی را ابلاغ نکرده است، دریافت نظرات و پیشنهادات قطعه سازان می تواند جهت اتخاذ برنامه مدون برای بخش سیاستگذار صنعتی مثمر واقع شود. البته عملکرد وزارت صمت از زمان سکان داری «عباس علی آبادی» عدم دریافت نظرات انجمن های صنایع خودروسازی بوده است، باتوجه به برنامه «شتاب زده» عرضه خودروهای برقی بدون ایجاد زیرساخت یا سرمایه گذرای در زنجیره تامین، احتمالا سال جاری را بتوان سال سردرگمی مشتریان بازار خودرو با برنامه «برقی سازی» و خطر «چینی سازی» صنعت خودرو اعلام کرد. از همین رو انجمن تخصصی صنایع همگن و نیروه محرکه و قطعه سازان خودرو کشور سال گذشته سفری به کشور هند داشتند و شنیده ها حاکی از احتمال همکاری میان هند و ایران برای تولید خودرو برقی است.

دوست زاده: باتوجه به اینکه هند سرمایه گذاری های در تولید خودروهای برقی انجام داده و قطعه سازان این کشور توامندی های در این زمینه دارند، تعامل زنجیره تامین هند و ایران می تواند منجربه تبادل دانش فنی و انتقال تجارب تولید شود

توجه هند به فناوری خودروهای برقی

ابراهیم دوست زاده عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن و نیروه محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی بر دستاوردهای سفر هندوستان انجمن صنایع همگن و نیروه محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: نظر اعضای هیئت مدیره انجمن جهت همکاری و تعامل با صنعت خودرو هند مثبت است، از همین رو سفر پنج روزه ای به کشور هند داشتیم. در این سفر فرصتی دست داد تا با «ایرج الهی» سفیر ایران در هند داشتیم، ایشان معتقد است که تغییر و تحولاتی در منطقه ایجاد شده است؛ هند به سمت غرب گرایش یافته و پاکستان به سمت چین متمایل شده است. این نوع تغییر مواضع هند منجربه توسعه زیرساخت و پیشرفت قابل توجه آن ها شده است.

دوست زاده با اشاره به اینکه بعد مسافت از هند تا ایران نسبت به چین کمتر بوده و فرهنگ ایران و هند نیز به یک دیگر نزدیک تر است، اظهار داشت: هند در زمینه تولید خودروهای برقی ۱۰۳ فناوری های-تک را شناسایی کرده است و دولت این کشور از تولید آن ها توسط زنجیره تامین به شدت حمایت می کند، متاسفانه چنین رویکردی نسبت به تولید در کشور ما وجود ندارد.

این عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن و نیروه محرکه و قطعه سازان خودرو کشور با بیان اینکه خودروهای برقی با خودروهای سوخت فسیلی تفاوت های دارند، توضیح داد: پنج سیستم از خودروهای برقی با خودروهای سوخت فسیلی تفاوت کلی دارد، باتوجه به اینکه هند سرمایه گذاری های در تولید خودروهای برقی انجام داده و قطعه سازان این کشور توامندی های در این زمینه دارند، تعامل زنجیره تامین هند و ایران می تواند منجربه تبادل دانش فنی و انتقال تجارب تولید شود.

این قطعه ساز با اشاره به چالش های تولید در کشور و فقدان حمایت از صنعتگران در زنجیره تامین، بیان کرد: عمده زیرساخت های تولید قطعه در کشور متعلق به دو دهه گذشته است و به روز آوری این زیرساخت ها مانند تامین موداولیه به دلیل جبر تحریم های ظالمانه علیه کشور سخت تر گذشته شده است.

نجفی منش: این انجمن در سال ۱۴۰۱ تفاهم نامه ای با انجمن قطعه سازان هند منعقد کرد که این موضوع در افزایش تعامل میان صنایع خودروسازی دو کشور موثر خواهد بود

همکاری قطعه سازان ایرانی و هندی

محمد رضا نجفی منش رئیس عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن و نیروه محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص همکاری قطعه سازان ایرانی و هندی، گفت: علاوه بر سفر سال گذشته، این انجمن در سال ۱۴۰۱ تفاهم نامه ای با انجمن قطعه سازان هند منعقد کرد که این موضوع در افزایش تعامل میان صنایع خودروسازی دو کشور موثر خواهد بود.

نجفی منش در خصوص تولید خودروهای برقی در کشور توام با برنامه وزارت صمت جهت عرضه بیشتر این محصولات، اظهار داشت: در حال حاضر سعی بر تامین نیاز به واسطه واردات این خودروها است، خودروهای برقی از نظار ساختار نسبت به محصولات سوخت فسیلی ساده تر و دارای قطعات کمتری هستند.

جلالی: عموما تصور می شود با عرضه خودروهای برقی منجربه کاهش آلودگی می شود، اما این خودروها فقط آلودگی نقطه ای را کاهش می دهند

خودروهای برقی آلودگی منطقه ای را کاهش می دهند

امیرحسین جلالی عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن و نیروه محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه مبنی بر تولید خودروهای برقی، گفت: در حال حاضر برنامه ای برای تولید خودروهای برقی در داخل کشور از سوی وزارت صمت تعریف و ابلاغ نشده است، اما زنجیره تامین آمادگی تولید این قطعات را دارد، برنامه برقی سازی در کشور فعلا به صورت واردات در حال پیگیری است.

عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن و نیروه محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در مورد توانمندی های زنجیره تامین اظهار داشت: زنجیره تامین خودروسازان در کشور اکنون به بلوغی رسیدند که توانایی تولید قطعات خودرو را دارند. لازم به ذکر است که عموما تصور می شود با عرضه خودروهای برقی منجربه کاهش آلودگی می شود، اما این خودروها فقط آلودگی نقطه ای را کاهش می دهند.

کد خبر: ۲۸۱٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha