۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
بازنگری روستاهای دارای طرح هادی در گلستان متناسب با رشد جمعیت
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبر داد؛

بازنگری روستاهای دارای طرح هادی در گلستان متناسب با رشد جمعیت

گرگان- مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: باید متناسب با رشد جمعیت، روستا های دارای طرح هادی بازنگری شده تا از مهاجرت روستا به شهر جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد حسینی صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: غالب فعالیت های بنیاد مسکن با مشارکت مردم انجام می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: برای تحقق شعار سال در تلاشیم تا مشارکت مردم در امور پررنگ تر شود زیرا هر زمان مردم در میدان حضور پیدا کردند، موفقیت در انجام کار بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه ۹۳۳ روستا در گلستان قراردارد، بیان کرد: برای ۱۰۰ درصد روستاهای استان و همچنین برای ۶۰ روستای زیر ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه شده است.

حسینی با اشاره به این نکته که یکی از اصول زیربنایی توسعه روستاها بازنگری طرح های هادی است، یادآور شد: ۶۳۰ طرح هادی در گلستان بازنگری شده و ۳۱۳ طرح هم در سال جاری مورد بازنگری قرار می گیرد.

وی با تاکید به اینکه گلستان بعد از استان سیستان و بلوجستان دومین استان کشور از نظر جمعیت روستایی است، اضافه کرد: روستاهای استان جزو زنده ترین روستاهای کشور هستند که زندگی در آنان جریان دارد.

گام دوم توسعه روستاها اجرای طرح هادی است

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با تاکید به اینکه باید گام دوم توسعه روستاها اجرای طرح های هادی است، گفت: باید متناسب با رشد جمعیت، روستا های دارای طرح هادی بازنگری شده تا از مهاجرت روستا به شهر و از آسیب به تولید و اشتغال جلوگیری شود.

حسینی ادامه داد: یکی از اصلی ترین اولویت های اجرای طرح هادی روستاها تامین اعتبار است که در سفر اول و دوم ریاست جمهور به استان مصوبات قابل توجهی به بنیاد مسکن استان تخصیص داده شد.

به گفته وی، از مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان بالغ بر ۴۱۵ و از مصوبات سفر دوم ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به این منظور پرداخت شده است.

کد خبر: ۲۸۱٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha