۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
بزرگترین بازرگان انرژی جهان ۱۳ میلیارد دلار سود کرد

بزرگترین بازرگان انرژی جهان ۱۳ میلیارد دلار سود کرد

شرکت ویتول که بزرگترین بازرگان انرژی جهان است، در سال ۲۰۲۳، سود خالص ۱۳ میلیارد دلاری داشت.

به گزارش بازار، روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه از نتایج مالی ویتول، این خبر را گزارش کرد. با این حال، این رقم در مقایسه با ۱۵ میلیارد دلار سود خالصی که ویتول در سال ۲۰۲۲ داشت، کمتر است. این شرکت بازرگانی سوئیسی، سود خود را فاش نمی‌کند.

درآمد ویتول در سال ۲۰۲۳، به ۴۰۰ میلیارد دلار رسید که بیش از ۲۰ درصد در مقایسه با سال قبل کاهش داشت زیرا نفت از اوج قیمتی که در سال ۲۰۲۲ تحت تاثیر حمله نظامی روسیه به اوکراین و تحریمهای غربی علیه مسکو پیدا کرده بود، عقب‌نشینی کرد.

ویتول در مارس اعلام کرد شاهد محدودتر شدن بازار جهانی محصولات نفتی است زیرا بحران دریای سرخ و تغییر مسیر تجارت محصولات روسی، باعث شده است حجم زیادی از محصولات نفتی در نفتکش‌ها روی آب بماند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت بازرگانی رقیب ترافیگورا، سود خالص حدود ۷.۴ میلیارد لار را برای سال ۲۰۲۳ گزارش کرده که پنج درصد بالاتر از سال قبل بوده است. گروه گانوور، سود خالص ۱.۲۵۲ میلیارد دلار را از ۱۲۷ میلیارد دلار درآمد در سال میلادی گذشته داشت که دومین نتایج مالی قوی در تاریخ این گروه بود.

طبق گزارش شرکت مشاوره اولیویه وایمن، ویتول و سایر شرکت‌های بازرگانی کالا طی چندین سال متوالی عملکرد قدرتمند و سود بالا، ۱۲۰ میلیارد دلار پول نقد جمع آوری کرده‌اند. مدیران این صنعت اکنون برای سرمایه‌گذاری مجدد و تبدیل شرکت‌های بزرگ بازرگانی خود از کارگزاران بازار، به شکل دهنده‌های صنعت، مبلغ هنگفتی پول در اختیار دارند.

کد خبر: ۲۸۱٬۷۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha