۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
مصرف برق دیروز چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش یافت
نسبت به ۱۹ فروردین ماه سال گذشته؛

مصرف برق دیروز چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش یافت

روند افزایش مصرف برق در کشور از روزهای بهاری آغاز شده به‌گونه‌ای که دیروز (یکشنبه ۱۹ فروردین) نسبت به روز مدت مشابه سال گذشته بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات برق مصرف شد.

به گزارش بازار، سال‌های گذشته در ایام فروردین‌ماه و روزهای ابتدای سال میزان مصرف برق به دلیل تداوم خنکی هوا کم بود، اما در یکی دو سال اخیر این روند تغییر کرده است.

بر اساس آمار شرکت مدیریت شبکه برق روز شنبه ۱۸ فروردین میزان مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از هفت هزار مگاوات افزایش داشت.

روز یکشنبه ۱۹ فروردین با آنکه از شدت گرمای هوا کاسته شد، اما میزان مصرف برق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش‌یافته است؛ روز گذشته بیشترین مصرف برق در ساعت ۱۳ و ۴۸ دقیقه به ۴۴ هزار و ۹۶۰ مگاوات رسید.

سال گذشته در همین بازه زمانی عدد مصرف چهل هزار و ۳۹۲ مگاوات بوده که چهارهزار و ۵۶۸ مگاوات افزایش را نشان می‌دهد.

میزان مصرف برق در ساعت ۱۹ و ۳۳ دقیقه شب گذشته نیز در حالی به رقم ۴۵ هزار و ۷۳۶ مگاوات که نسبت به ساعت روز حدود ۲ هزار مگاوات افزایش داشت.

میزان مصرف در این ساعت نسبت به ساعت مشابه در سال گذشته که عدد ۴۲ هزار و ۹۱۳ مگاوات بوده بیش از ۲ هزار مگاوات افزایش‌یافته است.

بخش صنعت کشور هم در ساعت ۱۳ و ۴۸ دقیقه بالاترین میزان مصرف یعنی ۶ هزار و ۴۹۷ مگاوات را داشت.

پیش‌ازاین مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفته بود پیش‌بینی‌ها نشان از آن دارد که تابستان امسال از گرم‌ترین تابستان‌ها باشد؛ اما روند مصرف برق بیانگر آن است که گرما زودتر خودنمایی کرده و مصرف برق را شدت بخشیده است.

وزارت نیرو هم باهدف تأمین برق پایدار ۱۸۰ برنامه عملیاتی برای گذر از تابستان تدوین کرده است.

کد خبر: ۲۸۱٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha