عبور شرکت های چینی از مهار غربی با تکنولوژی رقابتی
فروش ۱۰۰ میلیارد دلاری هووای چگونه محقق شد؟

عبور شرکت های چینی از مهار غربی با تکنولوژی رقابتی

شرکت‌های چینی در کنار طرح «یک کمربند یک جاده» در اقتصادهای نوظهور سرمایه‌گذاری می‌کنند و از این طریق جایگاه اقتصادی این کشورها را تقویت می‌کنند و تأثیر قابل‌توجهی بر پویایی قدرت جهانی اعمال می کنند.

بازار؛ گرو بین الملل: سایت تحلیلی گلوبال تایمز در مقال ای نوشت: شرکت‌های چینی مانند هواوی در کنار طرح «یک کمربند یک جاده» در اقتصادهای نوظهور همکاری و سرمایه‌گذاری می‌کنند و از این طریق جایگاه اقتصادی این کشورها را تقویت می‌کنند و تأثیر قابل‌توجهی بر پویایی قدرت جهانی اعمال می‌کنند. این تغییر پارادایم، ایالات متحده آمریکا و متحدان غربی اش را به چالش می کشد و در نهایت نیاز به ارزیابی مجدد تضادهای ساختاری در استراتژی های جهانی آن ها را نشان می دهد.

آسیا به تنهایی با داشتن ۴۰ درصد از اقتصاد جهان و بیش از ۷۰ درصد سهم رشد اقتصادی جهانی، به پویاترین و بالقوه ترین منطقه در جهان تبدیل شده است و سهم شرکت های چینی را در شکل گیری این روند و اقتصاد این قاره نمی توان دست کم گرفت

در مقدمه این مقاله آمده است: در ۲۹ مارس، غول فناوری چینی هوآوی گزارش سالانه ۲۰۲۳ خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد کل عملیات آن انتظارات را برآورده کرده و به درآمد فروش جهانی ۷۰۴.۲ میلیارد یوان (۹۹.۱۸ میلیارد دلار) و سود خالص ۸۷ میلیارد یوان (۱۲.۲۵ میلیارد دلار) دست یافته است. علاوه بر این، طبق آخرین آمار شرکت تحقیقات بازار اومدیا، سهم هواوی در بازار تجهیزات ارتباطی جهانی (شامل ایستگاه‌های پایه کوچک و بزرگ) در سال گذشته به ۳۱.۳ درصد رسید و در رتبه اول قرار گرفت.

در گزارش سالانه هواوی آمده است: تا پایان سال ۲۰۲۳ راه‌حل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات این شرکت، اتصال ۹۰ میلیون نفر را در مناطق دورافتاده در ۸۰ کشور به ارمغان آورده است. هوآوی پیشرفت های چشمگیری در بخش مخابرات جهانی داشته است و به عنوان نمونه ای عالی از قابلیت های تولید استثنایی چین عمل می کند. این شرکت با وجود چالش هایی که ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی در تلاش برای محدود کردن رشد آن ایجاد کرده اند، انعطاف پذیری، نوآوری و موقعیت استراتژیک در بازار را نشان داده است. این مهم در تغییر شکل چشم‌انداز اقتصاد جهانی، به‌ویژه در محرک رشد اقتصادهای نوظهور حیاتی است.

غول فناوری چینی هوآوی گزارش سالانه ۲۰۲۳ خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد کل عملیات آن انتظارات را برآورده کرده و به درآمد فروش جهانی ۷۰۴.۲ میلیارد یوان (۹۹.۱۸ میلیارد دلار) و سود خالص ۸۷ میلیارد یوان (۱۲.۲۵ میلیارد دلار) دست یافته است. علاوه بر این، طبق آخرین آمار شرکت تحقیقات بازار اومدیا، سهم هواوی در بازار تجهیزات ارتباطی جهانی (شامل ایستگاه‌های پایه کوچک و بزرگ) در سال گذشته به ۳۱.۳ درصد رسید و در رتبه اول قرار گرفت

موفقیت هوآوی نشان‌دهنده تمرکز تزلزل‌ناپذیر آن بر تحقیق و توسعه، توانایی آن در ارائه راه‌حل‌ها برای پاسخگویی به نیازهای متنوع مناطق مختلف، به‌ویژه کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته و دستیابی به مقرون به صرفه بودن بدون کاهش کیفیت است. این امر دگرگونی در چشم‌انداز اقتصادی جهانی را تسهیل کرده است و این کشور را قادر می‌سازد تا ثمرات جهانی شدن را به اشتراک بگذارد و مسیر سریع توسعه را آغاز کند. هوآوی نماینده شرکت های چینی است که به توسعه صلح آمیز جهان کمک کرده اند.

اگر افراد بیشتری در مناطق فقیر جهان به تجهیزات ارتباطی پیشرفته دسترسی داشته باشند و از فناوری‌های ارتباطی استفاده کنند، این امر نقش مهمی برای توسعه افراد و خانواده‌ها و توسعه اقتصادی کشورهایشان مهم خواهد داشت و فرصت های بیشتری را برای آنها فراهم می کند تا مسیرهای توسعه ای را انتخاب کنند که با تاریخ، سنت ها و جوامع آنها هماهنگ باشد.

شرکت‌های چینی مانند هواوی در کنار طرح «یک کمربند یک جاده» در اقتصادهای نوظهور همکاری و سرمایه‌گذاری می‌کنند و از این طریق جایگاه اقتصادی این کشورها را تقویت می‌کنند و تأثیر قابل‌توجهی بر پویایی قدرت جهانی اعمال می‌کنند. این مهم نشان‌دهنده حرکت به سمت فناوری جهانی و چشم‌انداز اقتصادی متنوع‌تر است و استقلال بیشتری را در میان اقتصادهای نوظهور ترویج می‌کند. از آنجایی که این کشورها با پیشرفت فناوری جدید به صحنه جهانی صعود می کنند، نقش مهم تری در شکل دادن به نظم اقتصادی بین المللی آینده خواهند داشت. این تغییر پارادایم، ایالات متحده آمریکا و متحدان غربی اش را به چالش می کشد و در نهایت نیاز به ارزیابی مجدد تضادهای ساختاری در استراتژی های جهانی آن ها رانشان می دهد.

مهار شرکت های چینی با فناوری پیشرفته با شکست مواجه خواهد شد زیرا رشد این شرکت ها در سراسر جهان به ویژه در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین روند پیشرفت توسعه جهانی را دنبال می کند

باید گفت مهار شرکت های چینی با فناوری پیشرفته با شکست مواجه خواهد شد زیرا رشد این شرکت ها در سراسر جهان به ویژه در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین روند پیشرفت توسعه جهانی را دنبال می کند و نتیجه اجتناب ناپذیر توزیع مجدد قدرت فنی و اقتصادی است. به عنوان مثال، آسیا به تنهایی با داشتن ۴۰ درصد از اقتصاد جهان و بیش از ۷۰ درصد سهم رشد اقتصادی جهانی، به پویاترین و بالقوه ترین منطقه در جهان تبدیل شده است و سهم شرکت های چینی را در شکل گیری این روند و اقتصاد این قاره نمی توان دست کم گرفت.

ادامه تقسیم چشم انداز جهان و ترسیم مرزها بر اساس استراتژی ها و منافع ژئوپلیتیکی دیگر با تغییرات ناشی از توسعه مداوم اقتصادهای نوظهور سازگار نیست. سفر هواوی و بسیاری دیگر از شرکت‌های چینی به جهان همچنان چالش برانگیز است زیرا ایالات متحده و غرب همچنان به بهانه‌های مختلف از جمله به اصطلاح امنیت، پیشرفت آنها را محدود می‌کنند.

با این حال ظهور هوآوی تولیدکنندگان در سطح جهانی را مجبور می‌کند در مواجهه با رقابت فناوری و بازار فعال‌تر باشند تا اقتصادهای نوظهور بیشتری بتوانند از رقابت منصفانه بهره ببرند. تلاش هواوی صرفا واقعیتی درباره چگونگی شکست محدودیت های ایالات متحده آمریکا توسط شرکت های چینی نیست بلکه واقعیتی در مورد اقتصادهای نوظهور است. با کاربرد فناوری‌های جدید مانند جی ۵، اقتصادهای نوظهور به رشد خود ادامه خواهند داد و ممکن است شاهد تحول به سوی نظم جهانی متنوع‌تر، متعادل‌تر و عادلانه‌تر باشیم.

کد خبر: ۲۸۱٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha