۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
تبدیل شرکت راه‌آهن به یک مجموعه مستضعف| تهاتر نفتی برای تولید ناوگان مسافری
مدیر عامل راه‌آهن اعلام کرد

تبدیل شرکت راه‌آهن به یک مجموعه مستضعف| تهاتر نفتی برای تولید ناوگان مسافری

صالحی، مدیر عامل راه‌آهن با بیان اینکه از محل تهاتر نفتی برای تولید ناوگان مسافری استفاده خواهیم کرد گفت: راه‌آهن به یک مجموعه مستضعف تبدیل شده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سید میعاد صالحی در نشست خبری در ساختمان شهید دادمان با بیان اینکه از سیر ۴هزار و ۳۱۰ رام قطار و جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در طول برنامه سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: ستاد نوروزی در شرکت راه آهن از ۲ ماه قبل از شروع سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ آغاز شد و اقداماتی همچون بازسازی و نوسازی خطوط و تجهیز ایستگاه‌ها به پله‌برقی، آسانسور و بهسازی امکاناتی نظیر نمازخانه‌ها که بیشتر مورد استفاده مردم قرار می‌گیرند در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با توجه به زیرساخت‌های فناورانه در خصوص فروش بلیت، بدون اینکه مردم در صف آژانس های مسافرتی قرار بگیرند، تمام بلیت‌ها در چهار ساعت اول در اینترنت عرضه شد اظهار داشت: همانند سال گذشته در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ نیز میزان تأخیر از مبدأ زیر یک دقیقه و تأخیر در مقصد ۲۵ دقیقه بوده است.

صالحی در خصوص ترانزیت ریلی نیز یادآوری کرد: سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن ترانزیت ریلی انجام شد که برنامه داریم برای امسال این عدد را به بالای دو میلیون تن برسانیم.

موضوع تامین مالی پروژه‌های راه وشهرسازی از طریق تهاتر نفتی از سال ١۴٠٠ کلید خورد و مسیر طولانی در سطوح مختلف را طی کرد

وی در پاسخ به این پرسش که جزییات ارایه تهاتر نفتی به راه‌آهن به کجا رسید؟ اظهار داشت: موضوع تامین مالی پروژه‌های راه وشهرسازی از طریق تهاتر نفتی از سال ١۴٠٠ کلید خورد و مسیر طولانی در سطوح مختلف را طی کرد.

مدیر عامل راه آهن با تاکید بر اینکه از محل تهاتر نفتی برای تولید ناوگان مسافری استفاده خواهیم کرد ادامه داد: سقف این تهاتری نفتی برای وزارت راه و شهرسازی ١٠ میلیارد دلار بوده این موضوع نیاز داشت در سطح دولت مصوباتی را اخذ کند و یک از بخش‌های وزارت راه و شهرسازی سهمی در این تهاتر نفتی دارند و اخیرا بخشی از این تهاتر واریز شده و فروش اولین محموله و پارت آن انجام شد و به پیمانکاران هم واریز شد.

هر چند در برنامه توسعه افزایش حمل بار از طریق راه‌آهن آماده‌ است اما در بند الف ماده ۵٧ به صراحت اعلام کرده است که یک درصد حاصل از فروش نفت و میعانات باید وارد حوزه ریلی شود

وی همچنین درباره افزایش سهم ترانزیت ریلی در اسناد بالا دستی نیز ادامه داد: هر چند در برنامه توسعه افزایش حمل بار از طریق راه‌آهن آماده‌ است اما در بند الف ماده ۵٧ به صراحت اعلام کرده است که یک درصد حاصل از فروش نفت و میعانات باید وارد حوزه ریلی شود که این رقم باید علاوه بر بودجه های سنواتی باشد که این مورد قانونی محقق نشده‌ است و برای افزایش ترانزیت ریلی باید تمام حلقه‌ها کنار هم باشند و یکی از این حلقه‌ها راه‌آهن است.

صالحی در پاسخ به این پرسش که میزان بدهی‌های راه‌آهن چقدر است؟ گفت: با ٣ بخش بدهی از جمله بدهی‌های جاری و پیمانکاری، بدهی‌های انباشت و بدهی های خارجی داریم که تنها بخش بدهی به پیمانکاران لوکوموتیو ٣ هزار میلیارد تومان بوده و ٣ هزار میلیارد تومان بدهی در بخش انباشت تعمیرات بوده و در بخش بدهی خارجی به ترکمنستان ۶ میلیون فرانک بدهی داشتیم که در بخش بدهی‌های خارجی توانستیم بدهی به ترکمنستان به ٢ میلیون فرانک کاهش دهیم.

وی ادامه داد: ٧٠ هزار میلیارد تومان میزان تعمیرات انباشت خط از دولت‌های گذشته به ما رسید که این نتیجه سیاست‌های غلط دولت‌های گذشته بوده است و همین اقدامات راه‌آهن را به یک مجموعه مستضعف تبدیل کرده‌ است.

کد خبر: ۲۸۱٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha