۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
تولید صنعتی ترکیه در ۲۰۱۹ بر اتحادیه اروپا پیشی گرفت!

تولید صنعتی ترکیه در ۲۰۱۹ بر اتحادیه اروپا پیشی گرفت!

میزان تولید صنعتی ترکیه در نوامبر ۲۰۱۹ بالاتر از میانگین ۲۳ کشور عضو اتحادیه در همان ماه بود و رشد ۵.۱ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، بر اساس داده های آماری یورواستات و ترک استات، تولید صنعتی در اقتصادهای عمده اتحادیه اروپا که به عنوان «لوکوموتیو » شناخته می شوند، کمتر از انتظارات بود.   

بر اساس این داده ها، میانگین میزان تولید بخش صنعت در اتحادیه اروپا منفی ۱.۳ درصد گزارش شد در حالی که این شاخص در منطقه یورو با کاهش ۱.۵ درصدی و در ترکیه با افزایش ۵.۱ درصدی روبرو شد.  

با توجه به این ارقام، در حالی که تولید صنعتی در مجارستان ۵.۷ درصد و در لهستان ۵.۶ درصد در نوامبر ۲۰۱۹ افزایش داشت، ترکیه از ۲۳ کشور عضو اتحادیه اروپا پیشی گرفت.

شایان ذکر است که این شاخص در یونان با ۸.۳ درصد بیشترین کاهش را نشان داد، در حالی که رومانی (۷.۵ درصد) و استونی (۷.۲درصد) به پیروی از این کشور روند نزولی را طی کردند.

گفتنی است که این شاخص در آلمان، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، در ماه نوامبر ۴ درصد کاهش یافته است.

در حالی که فرانسه شاهد رشد ۱.۲درصدی بود، ایتالیا نیز ۰.۶ درصد کاهش را در مقایسه با ۲۰۱۸ تجربه کرد.  

ذکر این نکته لازم است که با نگاهی به چشم انداز بخش صنعتی ایالات متحده، امریکا با ۱.۹ درصد کاهش تولید در این بخش مواجه خواهد شد.

گفتنی است که اتحادیه اروپا دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی می باشد.  

کد خبر: ۲٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha