۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
بیش از ۵۰۰ هزار نفر در طرح «عید تا عید» اعتبار دریافت کردند|مذاکره برای افزایش اعتبار
مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت:

بیش از ۵۰۰ هزار نفر در طرح «عید تا عید» اعتبار دریافت کردند|مذاکره برای افزایش اعتبار

قمری، مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مردم از مجموع سرویس‌های اعتباری استفاده کردند.

به گزارش بازار، محمدحسین قمری، با بیان اینکه طرح عید تا عید شامل خرید اعتباری، فروشگاه‌های بهاره و فروش فوق‌العاده بود، اظهار کرد: امسال ۲۷۱ نمایشگاه‌ بهاره در کل کشور برگزار شد که ۲.۷ برابر سال قبل بود. در فروش اعتباری هم بیش از ۴۶ هزار واحد صنفی مشارکت داشتند و کالاهای خود را به صورت اقساطی و اعتباری در اختیار مردم قرار دادند. در فروش فوق‌العاده نیز بیش از ۳۰ هزار فروشگاه مشارکت کردند.

همچنین به گفته وی تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مردم از مجموع سرویس‌های اعتباری استفاده کردند.

مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت با بیان اینکه طرح خرید اعتباری، بعد از عید فطر هم ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در اصل «عید تا عید»، پایلوت خرید اعتباری بوده و با توجه به این نتایج، طرح اعتبار خرید با مبالغ بیشتر در بازه زمانی سه تا شش ماهه در حال آماده سازی است.

به گفته وی افزایش اعتبار و زمان طرح، موافقت اصولی را دریافت کرده و مجریان در حال مذاکره با چند بانک هستند.

گفتنی است؛ قبل از عید نوروز اتاق اصناف ایران اعلام کرد که با هدف تنظیم بازار در ایام پایانی سال جاری و همچنین افزایش قدرت خرید عموم مردم و اقشار مختلف کشور، طرح ملی فروش فوق‌العاده «عید تا عید» با محوریت اتاق‌های اصناف سراسر کشور برگزار می‌شود.

در این راستا و بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان اتاق اصناف ایران و یکی از بانک‌ها، مبلغ ۲۰ میلیون تومان خرید اعتباری در طرح فروش فوق‌العاده «عید تا عید» در نظر گرفته شده و عموم مردم می‌توانند بر اساس ارزیابی اولیه توسط بانک مذکور و بدون ارائه وثیقه و ضامن، از اعتبار در نظر گرفته شده در این طرح ملی برای خرید کالاهای مورد نیاز خود در اسفندماه سال جاری استفاده کنند و پرداخت آن را در اردیبهشت ماه سال آینده انجام دهند.

در حال حاضر اعتبار طرح فروش فوق‌العاده «عید تا عید» برای هر فرد ۲۰ میلیون تومان است، اما با مذاکراتی که با دو بانک جدید در حال انجام است، احتمالاً بعد از عید اعتبار تا ۱۵۰ میلیون تومان با اقساط نهایتا تا شش ماهه اضافه می شود.

کد خبر: ۲۸۱٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha