۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
هیجانات بازار ارز در حال تخلیه شدن است؟

هیجانات بازار ارز در حال تخلیه شدن است؟

به‌نظر می‌رسد فضای کلی بازار ارز و طلای تهران در حال تغییر است. بازار طلا به روند کاهشی روز شنبه ادامه داد و دلار نیز با وجود رشد قیمت خود در معاملات ابتدای روز، در عصر روز گذشته مجددا به کانال ۶۴ با

به گزارش بازار، رفتار بازار ارز در روزهای اخیر یک رفتار هیجانی بوده است. با تشدید ریسک‌های سیاسی ناشی از درگیری‌های منطقه‌ای، انتظارات تورمی افراد جامعه افزایشی شد. فعالان کف بازار نیز ضمن همراهی با این انتظارات اقدام به نرخ‌دهی در سطوح قیمتی بالاتر کردند. این روند افزایشی به گونه‌ای بود که قیمت هر برگ دلار آزاد از روز سیزدهم فروردین تا دیروز حدود ۵.۳ درصد رشد را تجربه کرد. کارشناسان ضمن اشاره به شرایط این‌چنینی در گذشته معتقدند که هیجانات بازار در روزهای گذشته به بالاترین میزان خود رسیده در نتیجه هر لحظه امکان تخلیه این هیجانات و افت نرخ در بازار وجود دارد. به عقیده این افراد معاملات ارزی غیررسمی در حجم اندکی صورت می‌پذیرد در نتیجه نرخ‌های حال حاضر از پشتوانه معاملاتی برخوردار نیستند. روز گذشته نیز نشانه‌هایی از شروع فرآیند تخلیه هیجانات در بازار نمایان شد.

دنیای اقتصاد نوشت: دیروز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه نرخ دلار آزاد در معاملات بازار تهران ۲ روند متفاوت را تجربه کرد. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در عصر روز شنبه فعالیت خود را در رقم ۶۴ هزار و ۷۵۰ تومان پایان بخشید. در صبح روز گذشته نرخ این ارز با تداوم بخشیدن به روند افزایشی خود وارد کانال ۶۵ هزار تومانی شد و تا میانه‌های این کانال صعود کرد به‌صورتی که برخی فعالان کف بازار از رقم ۶۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای فروش این ارز سخن به میان می‌آوردند. اما با عبور بازار از ساعات میانی خود نرخ دلار یک روند کاهشی جدید را شروع کرد و به کانال پایین‌تر بازگشت. در نهایت نیز با حدود ۷۰۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز شنبه در رقم ۶۴ هزار و ۵۰ تومان به فعالیت روزانه خود پایان بخشید. گفتنی است که این روند کاهشی در معاملات فردایی عصر روز گذشته دلار ادامه داشت.

معامله‌گران بازار سکه و طلا شاهد اصلاح روند افزایشی روزهای اخیرند. همزمان با رشد بهای جهانی طلا و همچنین قیمت دلار آزاد، قطعات مختلف سکه طلا در بازار روزهای اخیر دچار افزایش قیمت‌های قابل توجه شد. اما به‌نظر می‌رسد روند این بازار به کلی تغییر کرده و نرخ‌ها در حال اصلاح‌ هستند. هر قطعه سکه طلا طرح جدید در عصر روز گذشته با حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به نرخ روز شنبه در رقم ۴۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید. نیم و ربع سکه نیز هریک با افت قیمت یک میلیون تومانی در ارقام ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱۶میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شدند.

کد خبر: ۲۸۱٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha