۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
آتش‌سوزی در سکوی نفتی مکزیک یک کشته بر جای گذاشت

آتش‌سوزی در سکوی نفتی مکزیک یک کشته بر جای گذاشت

در پی وقوع آتش‌سوزی در سکوی نفتی شرکت ملی نفت مکزیک (پمکس) یک تن جان خود را از دست داد و دو تن به شدت مجروح شدند.

به گزارش بازار، شرکت پمکس مکزیک روز یکشنبه (۱۹ فروردین‌ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از نیروهای پیمانکار فعال در سکوی نفتی آکال-بی (Akal-B) واقع در جنوب خلیج مکزیک پس از وقوع یک حادثه آتش‌سوزی جان خود را از دست داد و حال دو مجروح دیگر وخیم گزارش شده است.

در جریان آتش‌سوزی بعدازظهر شنبه (۱۸ فروردین‌ماه) در سکوی نفتی شرکت پمکس که بیشتر تولید نفت این شرکت دولتی نفت مکزیک از آنجا برداشت می‌شود، ۹ تن مجروح شدند.

پنج نفر از ۹ مجروح در حادثه آتش‌سوزی سکوی پمکس کارمند این شرکت بودند بودند و بقیه افراد از نیروهای پیمانکاران دو شرکت دیاواز (Diavaz) و کاتر (COTER) بودند.

پمکس یک روز پیش از این اعلام کرده بود که تنها دو تن از کارکنانش مجروح شده‌اند و جراحت آنها جدی نبوده و آتش طی مدت زمان ۱۶ دقیقه مهار شده است.

زیرساخت‌های پمکس در سراسر مکزیک سال‌ها متحمل حوادث مرگبار مکرر شده‌اند که تحلیل‌گران اغلب آن را ناشی از نگهداری ضعیف و دیگر نقص‌های عملیاتی می‌دانند.

سکوی آکال-بی بخشی از مجموعه چاه‌های آب‌های کم‌عمق میدان فراساحلی قدیمی کانتارل است، این میدان اکنون روزانه حدود ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام تولید می کند، اما دو دهه پیش با تولید روزانه بیش از ۲ میلیون بشکه یکی از میدان‌های تولیدکننده برتر جهان بود.

پمکس در بیانیه خود به جزئیاتی چگونگی وقوع حادثه اشاره‌ای نکرد و اعلام کرد که بررسی علت حادثه و اقدام‌های مورد نیاز برای بازسازی عملیات در مرکز فرآوری ادامه دارد.

کد خبر: ۲۸۱٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha