۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹
افزایش ۶ درصدی تولید هلدینگ خلیج فارس در ۱۴۰۲| ظرفیت تولید ۱۴ درصد افزایش می‌یابد
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس:

افزایش ۶ درصدی تولید هلدینگ خلیج فارس در ۱۴۰۲| ظرفیت تولید ۱۴ درصد افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از تولید حدود ۲۴ میلیون تن محصول پتروشیمی با حدود ۶ درصد افزایش در این مجموعه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش بازار، عبدالعلی علی‌عسکری امروز (یکشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه) در نشست مدیران ارشد صنعت پتروشیمی به‌منظور تحقق جهش تولید با مشارکت مردم که از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد، اظهار کرد: کلمه جهش در شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است یک پیام دارد. این کلمه یعنی حرکت عادی و معمولی کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه اقدام‌های ارزشمندی در کشور انجام شده است، افزود: دنیا، دنیای رقابت است و مفهوم جهش تولید این است که باید انقلابی و جهادی عمل کنیم.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه موانع کسب‌وکار بسیار است، گفت: مردم در حرکت به سمت صنایع پایین‌دستی پتروشیمی بیشتر می‌توانند مشارکت و سرمایه‌گذاری کنند. باید به مردم احترام گذاشت و آنها را تکریم کرد.

علی‌عسکری با تأکید بر اینکه محیط کسب‌وکار در کشور باید مناسب و اصلاح شود، ادامه داد: برای فراهم‌سازی محیط مناسب کسب‌وکار باید گره‌گشایی کنیم تا سرمایه‌گذاران به سمت کار مولد روی آورند.

وی اظهار کرد: دولت باید در تأمین مالی به سرمایه‌گذاران کوچک و متوسط کمک کند تا سرمایه‌های خرد به سمت سرمایه‌گذاری‌های مولد آورده شود.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از تولید حدود ۲۴ میلیون تن محصول پتروشیمی در این مجموعه در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۱.۶ میلیون تن یعنی حدود ۶ درصد افزایش تولید در سال گذشته داشتیم.

علی‌عسکری با اعلام این خبر که ظرفیت تولید هلدینگ خلیج فارس امسال حدود ۱۴ درصد و تولید واقعی بیش از ۲ میلیون تن افزایش می‌یابد، افزود: طرح‌های پتروشیمی هنگام، صدف، ارغوان گستر ایلام، شیرین‌سازی پتروشیمی نوری، بازسازی پارازایلین بوعلی، تصفیه‌خانه و بازیافت اتان پتروشیمی بندرامام، هایکو کارون، پتروپرک پویا، نگین سنقر و پتروآرمند لردگان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه امسال سال پررونقی برای هلدینگ خلیج فارس خواهد بود، ادامه داد: این مجموعه اجرای پارک‌های پایین‌دستی پتروشیمی را نیز در دستور کار دارد که کار در پارک پتروشیمی مکران به‌عنوان نخستین پارک و قطب کود شیمیایی در چابهار تا دوماه آینده با پایان فرآیند انتخاب پیمانکار آغاز می‌شود.

نشست مدیران ارشد صنعت پتروشیمی امروز (یکشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه) به‌منظور تحقق شعار سال؛ «جهش تولید با مشارکت مردم» با حضور مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، مدیران عامل هلدینگ‌های پتروشیمی، مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی و مدیران ارشد این صنعت از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد. در این نشست برنامه‌ها و دغدغه شرکت‌ها برای تحقق شعار سال مطرح و بررسی شد.

کد خبر: ۲۸۱٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha