۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
جیب کشاورزان گلستانی خالی است | بانک‌ها اعطا تسهیلات را جدی نمی‌گیرند
معاون جهاد کشاورزی گلستان: 

جیب کشاورزان گلستانی خالی است | بانک‌ها اعطا تسهیلات را جدی نمی‌گیرند

گرگان- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: سرمایه در گردش از سوی بانک‌ها جدی گرفته نمی‌شود و کشاورزان با جیب خالی به سمت کشت می‌روند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر مهقانی صبح یکشنبه در جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی، گرگان اظهار کرد: با توجه به میزان بارش ها در اواخر بهمن ماه، گلستان از این لحاظ جزو سه استان اول کشور قرار گرفت اما در حال حاضر رکوردها جابجا شده و نسبت به بلند مدت بارندگی کمتری داشته ایم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان افزود: بارندگی باعث شد درصد جوانه زنی تمام محصولات افزایش یابد و تراکم محصول بیشتر شود.

وی با بیان اینکه شاهد تغییراتی در عوامل زیان رسان بودیم، گفت: در سالیان گذشته آفت بید کلم در بازه زمانی فعلی بروز نکرده بود اما امسال ۵۰ هزار هکتار از اراضی کلزا درگیر این بیماری شده بود.

وی با اشاره به اینکه زنگ زرد گندم در سالیان گذشته به عنوان چالش محسوب نمیشد، ادامه داد: تغییر رفتار بیماری ها بی سابقه بود لذا با بروز چنین وضعیتی نیازمند اطلاع رسانی و تغییر رویه توسط کشاورزان هستیم.

مهمانی گفت: سرمایه در گردش از سوی بانک ها جدی گرفته نمی شود و کشاورزان با جیب خالی به سمت کشت می روند.

به گفته وی، در تولید کلزا می توانیم رکورد تاریخی بزنیم و در حال حاضر بیماری زنگ زرد گندم هم تقریبا مدیریت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: طبق ابلاغ وزیر، بخش خصوصی بایستی کلزا را خریداری کند و ما در تلاشیم کشت این محصول را در سال های آینده افزایش دهیم.

کد خبر: ۲۸۱٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha