۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۷
بی مهری به اقتصاد اول گلستان | موضوعات حوزه کشاورزی به بخش خصوصی واگذار شود 
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گلستان:

بی مهری به اقتصاد اول گلستان | موضوعات حوزه کشاورزی به بخش خصوصی واگذار شود 

گرگان- رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان با تاکید بر ضرورت لزوم واگذاری موضوعات حوزه کشاورزی به بخش خصوصی، گفت: کشاورزی یک خانواده تنها بوده که به توجه بیشتری نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، هامان هاشمی شامگاه شنبه در هشتاد و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان که در یکی از هتل های گرگان برگزار شد، اظهار کرد: از آنجا که کشاورزی به عنوان یک خانواده تنها به حساب می آید، می طلبد که مجموعه استانداری در سال جدید توجه ویژه ای به این بخش داشته باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی، گرگانصنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: همه قبول داریم که اقتصاد اول استان کشاورزی بوده بنابراین بایستی تمام دستگاه ها به این موضوع توجه کنند.

وی نیروی انسانی را یکی از موضوعات بسیار مهم در توسعه استان عنوان کرد و خطاب به استاندار گفت: برخی از از گلستانی ها دارای جایگاه ملی هستند اما نمی توانند به شما دسترسی داشته باشند که امیدواریم جلسات بیشتری با حضور شما برگزار شود.

هاشمی یادآور شد: این روزها خانواده کشاورزی در بخش دولتی و خصوصی درگیر بیماری های قارچی در سیب زمینی و گندم شده اند که معیشت قشر کشاورز را به خطر انداخته است.

قیمت کلزا از نظر کشاورز معقول اما برای کارخانجات توجیه ندارد

وی با تاکید به لزوم واگذاری موضوعات حوزه کشاورزی به بخش خصوصی، گفت: زراعت و باغبانی استان به اندازه ای که در جی دی پی اثر گذار است در منابع استانی دیده نشده است، به همین دلیل در بزنگاه های این چنینی خلا بخش خصوصی احساس می شود.

هاشمی گفت: پیش بینی می شود ۱۳۰ هزار تن کلزا از مزارع استان برداشت شود اما طی نامه شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران کل دانه های روغنی تولید داخل باید توسط فعالان بخش خصوصی خریداری شود که این موضوع برای فعالان توجیه اقتصادی ندارد.

وی گفت: طبق اعلام وزیر جهاد کشاورزی فعالان بخش خصوصی می توانند در قبال خرید هر کیلوگرم کلزای داخلی ۴۸ کیلوگرم کلزای خارجی خریداری کنند که با این اوصاف پیش بینی می شود ۴۰ هزار تن از دانه های روغنی استان توسط تجار جذب شود.

وی با اشاره به قیمت تضمینی ۳۵ هزار تومانی برای کلزا گفت: این قیمت گذاری از نظر کشاورز معقول اما برای کارخانجات توجیه ندارد.

کد خبر: ۲۸۱٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha