۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
سالانه ۱۰۰ میلیون دلار کفش از قم صادر می‌شود
رئیس انجمن کفش ماشینی قم:

سالانه ۱۰۰ میلیون دلار کفش از قم صادر می‌شود

قم- شعبانزاده، رئیس انجمن کفش ماشینی قم از صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری کفش قم خبر داد و گفت: فعالان این صنعت با سابقه در قم از نظر کیفیت فاصله کمی با کشورهای صاحب نام در صنعت کفش جهان دارند.

به گزارش بازار، جواد شعبانزاده بیان داشت: اکنون استان قم به عنوان قطب تولید کفش ماشینی کشور و ترمینال صادراتی این محصول مطرح است و ما با برگزاری چندین نمایشگاه بین‌المللی در قم، تلاش کردیم ظرفیت‌های خود در تولید کفش ماشینی را به فعالان اقتصادی در کشورهای هدف صادراتی نشان دهیم.

وی افزود: در گذشته ما وارد کننده کفش ماشینی بودیم اما امروز با داشتن تولید کنندگان پیشرو، جوان و خلاق سهم ۱۰۰ میلیون دلاری صادرات کفش را عهده دار هستیم و محصولات ما به بیش از ۳۴ کشور در نقاط مختلف جهان صادر می‌شود.

رئیس انجمن کفش ماشینی قم ادامه داد: در همین رابطه باید سیاست‌ها در این حوزه در راستای حمایت از تولید داخل و توسعه صادرات باشد و جلوی قاچاق گرفته شود.

وی با اشاره به مزایای گسترش صنعت کفش ماشینی در قم با توجه به زیست‌بوم آن، گفت: صنعت کفش در این استان، صنعتی پیشرو، پاک، کم‌آب‌بر و اشتغالزا به‌شمار می‌آید و به خصوص در حوزه مشاغل خانگی می‌تواند عامل ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد باشد.

شعبانزاده گفت: ۷۰ درصد کفش ماشینی کشور در این استان گفت: کفش ماشینی از جمله خوشه‌های صنعتی موفق در قم است و فعالان این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های قابل‌ توجه استان در صنعت کفش، محصولات تولیدی خود را به بازارهای داخلی و بین‌المللی صادر می‌کنند.

وی افزود: حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده است.

کد خبر: ۲۸۱٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha