۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱
شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا کاهش یافت

شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا کاهش یافت

شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز از کاهش تعداد دکل‌های نفت و گاز شرکت‌های حفاری آمریکا برای سومین هفته پیاپی خبر داد.

به گزارش بازار، شرکت بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به پنجم آوریل (جمعه، ۱۷ فروردین‌ماه) تعداد دکل‌های حفاری فعال نفت و گاز خود را برای سومین هفته متوالی کاهش دادند که نخستین بار از ماه اکتبر تاکنون به‌شمار می‌آید.

بر اساس گزارش این شرکت، تعداد دکل‌های نفت و گاز که نشان‌دهنده اولیه تولید در آینده به‌شمار می‌رود، در هفته منتهی به پنجم آوریل با یک دستگاه کاهش به ۶۲۰ دکل رسید که پایین‌ترین تعداد از اوایل ماه فوریه است.

به گفته بیکرهیوز، مجموع تعداد دکل‌ها ۱۳۱ دستگاه معادل ۱۷ درصد کمتر از مدت زمان مشابه پارسال است.

شمار دکل‌های نفتی آمریکا در هفته یادشده با دو عدد افزایش به ۵۰۸ دستگاه رسید، حال آنکه تعداد دکل‌های گازی این کشور با دو عدد کاهش به ۱۱۰ دستگاه رسید که پایین‌ترین تعداد از ژانویه ۲۰۲۲ تاکنون است.

کاهش قیمت‌های گاز طبیعی اوایل امسال به پایین‌ترین سطح در سه سال و نیم اخیر سبب شد تا شرکت‌های حفاری شمار دکل‌های حفاری گاز فعال را در میدان شیل گاز «هینسویل» در ایالت‌های لوئیزیانا، تگزاس و آرکانزاس کاهش دهند.

بر اساس اعلام شرکت بیکرهیوز، تعداد دکل‌های این میدان در هفته جاری با کاهش دو دستگاه به ۳۴ دکل فعال رسید که پایین‌ترین تعداد از ماه اوت ۲۰۲۰ به‌شمار می‌آید.

شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا پس از افزایش ۳۳ درصدی در سال ۲۰۲۲ و رشد ۶۷ درصدی در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت. کاهش قیمت نفت و گاز و افزایش هزینه‌های نیروی کار و تجهیزات به‌دلیل بالا رفتن تورم و تمرکز بیشتر شرکت‌ها بر پرداخت بدهی و افزایش بازگشت سرمایه سهامداران به‌ جای بالا بردن تولید از عوامل کاهش تعداد دکل‌ها به‌شمار می‌رود.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از ثبت کاهش ۱۱ درصدی در سال ۲۰۲۳ تاکنون حدود ۲۲ درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش داشته است. در همین حال، معامله‌های آتی گاز آمریکا نیز پس از افت ۴۴ درصدی در سال ۲۰۲۳، تاکنون حدود ۲۸ درصد در سال ۲۰۲۴ کاهش یافته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش تازه چشم‌انداز خود اعلام کرد افزایش قیمت‌های نفت شرکت‌های حفاری را ترغیب می‌کند تا تولید روزانه نفت خام آمریکا را از مقدار بی‌سابقه ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۳ به ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۴ و ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۵ افزایش دهند.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، کاهش قیمت‌های گاز و در نتیجه پایین آمدن سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های حفاری برخی از تولیدکنندگان، تولید روزانه گاز این کشور را از مقدار بی‌سابقه ۱۰۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون فوت مکعب در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت مکعب در سال ۲۰۲۴ کاهش خواهد داد.

کد خبر: ۲۸۱٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha