۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
رشد ۳ درصدی مسافران هوایی در نوروز امسال| پذیرش بیش از ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار نفر مسافر
مسوول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها خبر داد

رشد ۳ درصدی مسافران هوایی در نوروز امسال| پذیرش بیش از ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار نفر مسافر

طبق اطلاعات دریافت شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانودری، با پایان یافتن عملیات نوروزی ۱۹ هزار و ۴۷۸ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در مدت مذکور انجام شد.

به گزارش بازار، محمدحسین آجیلیان ممتاز افزود: طبق اطلاعات دریافت شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانودری، با پایان یافتن عملیات نوروزی ۱۹ هزار و ۴۷۸ نشست و برخاست در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در مدت مذکور انجام شد که افزایش ۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی گفت: در مدت مذکور یک‌هزار و ۶۷۱ نشست و برخاست بین‌المللی و ۱۷ هزار و ۸۰۷ نشست و برخاست داخلی در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها انجام شده و به این ترتیب ۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۴۰ مسافر داخلی و ۲۰۰ هزار و ۵۹۶ مسافر بین‌المللی اعزام و پذیرش شدند.

مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اظهار داشت: فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور طی مدت مذکور، هفت هزار و ۶۴۱ نشست و برخاست و ۹۱۶ هزار و ۸۰۰ مسافر را اعزام و پذیرش کرده است.

وی گفت: فرودگاه بین‌المللی مشهد نیز با اعزام و پذیرش ۵۰۷ هزار و ۶۰۴ مسافر و سه هزار و ۶۹۴ نشست و برخاست رتبه بعدی را در ترافیک فرودگاه‌های کشور از آن خود دارد.

به گفته آجیلیان، فرودگاه‌ شیراز با اعزام و پذیرش ۱۸۳هزار و ۶۴۹ مسافر و نشست و برخاست یک‌هزار و ۶۳۸ پرواز، فرودگاه بین‌المللی اصفهان با اعزام و پذیرش ۱۱۵ هزار و ۲۱ مسافر و نشست و برخاست یک‌هزار و ۱۲ پرواز و فرودگاه بین‌المللی تبریز با اعزام و پذیرش ۱۰۲ هزار و ۱۶ مسافر و نشست و برخاست ۸۹۳ پرواز، بیشترین مسافر و پرواز را پس از مهرآباد و مشهد در جمع فرودگاه‌های بین‌المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها داشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: متخصصان ما در بخش عملیات هوانوردی فرودگاه امام(ره) نیز به سه‌هزار و ۹۹۴ نشست و برخاست هواپیما خدمات کنترل ترافیک هوایی و کمک ناوبری ارائه داده‌اند.

کد خبر: ۲۸۱٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha