۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
تسهیلات نوسازی ناوگان اتوبوس کاهش یافت
معاون سازمان راهداری:

تسهیلات نوسازی ناوگان اتوبوس کاهش یافت

معاون سازمان راهداری از پرداخت ۶۰ درصد تسهیلات برای خرید اتوبوس خبر داد. ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت بهمن سال قبل میزان وام را ۷۰ درصد اعلام کرده بود.

به گزارش بازار، حمیدرضا شهرکی درباره نوسازی ناوگان جاده‌ای عمومی اظهار کرد:‌ سازمان راهداری از محل منابع داخلی با صندوق کارآفرینی امید برای ارائه تسهیلات نوسازی تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد.

وی با بیان این‌که به دنبال پرداخت وام کم‌بهره با سود تسهیلات ۹ درصدی به این بخش هستیم، افزود:‌ ۶۰ درصد قیمت ناوگان از طریق تسهیلات و ۴۰ درصد از طریق آورده سرمایه‌گذار تامین می شود. این خدمات، هم شامل اتوبوس های تولید داخل و هم اتوبوس های وارداتی می شود و به همین دلیل طی روزهای گذشته جلساتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین منابع ارزی برگزار شد.

وی یادآور شد: علت تاخیر در خرید ناوگان، ایجاد سامانه‌ای واحد برای دریافت تقاضاهای مردم بود که هم اکنون این سامانه در ستاد مدیریت سوخت کشور ایجاد شده است.

این در حالی است که اوایل بهمن‌ماه سال گذشته ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت از برنامه نوسازی ناوگان عمومی جاده‌ای بخش مسافری با پرداخت ۷۰ درصد تسهیلات خبر داده و اعلام کرده بود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در نظر دارد با بهره‌گیری از ناوگان مسافری تولید کارخانجات داخلی و واردات ناوگان حمل‌ونقل مسافری با شرایط تخصیص ارز اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و اعطای تسهیلات بانکی با اولویت اتوبوس اقدام کند.

بر این اساس از شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری و شرکت‌های بازرگانی حقوقی‌ مورد تائید وزارت صنعت و واجد شرایط برای مشارکت دعوت به عمل می‌آورد.

۱-میزان تسهیلات برای ناوگان مسافری اتوبوس برون‌شهری به نسبت ۳۰ درصد آورده متقاضی و ۷۰ درصد تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال.

۲- میزان تسهیلات برای ناوگان مسافری ون و مینی‌بوس برون‌شهری به نسبت ۴۰ درصد آورده متقاضی و ۶۰ درصد تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیارد ریال.

۳- میزان تسهیلات برای ناوگان مسافری سواری کرایه برون شهری به نسبت ۵۰ درصد آورده متقاضی و ۵۰ درصد تسهیلات تا سقف ۲ میلیارد ریال.

کد خبر: ۲۸۱٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha