۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
کشاورزان چشم انتظار اعلام نرخ چغندر
دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر اعلام کرد

کشاورزان چشم انتظار اعلام نرخ چغندر

بهمنی، دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: علی رغم برداشت چغندر قند در روزهای آتی، اما هنوز نرخ محصول اعلام نشده است.

به گزارش بازار، غلامحسین بهمنی گفت: برآوردها حاکی از آن است که ۶۰۰ هزارتن چغندربهاره برداشت شود که در صورت تحقق مجموع تولید شکر اعم از چغندر و نیشکر به یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.

او با بیان اینکه سالانه ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزارتن شکر مورد نیاز است، افزود: مابقی نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود.

بهمنی قیمت هرتن شکر تحویل بنادر ایران را ۵۴۰ تا ۵۵۰ یورو اعلام کرد و گفت: هرکیلو شکر خام ۲۳ هزارتومان تمام می شود که براین اساس هرکیلو شکر تصفیه شده در بازارگاه ۲۷ هزارتومان عرضه می شود.

دبیر اسبق انجمن تصفیه کننده شکر با بیان اینکه تا پایان فروردین به طور متوسط روزانه ۶ هزارتن شکر مورد نیاز است، افزود: با افزایش تقاضا برای خرید شکر در فصل گرما از سوی کارخانه های نوشابه سازی و آبمیوه، مصرف روزانه شکر به ۸ هزارتن رسیده است.

او گفت: علی رغم برداشت چغندر بهاره از روزهای آتی، اما نرخ این محصول هنوز اعلام نشده است، درحالیکه اگر قیمت هرکیلو چغندر ۳ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شود، تولیدکنندگان رضایت دارند.

کد خبر: ۲۸۱٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha